Väike- ja keskmiste ettevõtjate assotsiatsiooni kommunikatsiooni- ja õigusdirektori Kristi Hundi sõnul on maksuameti plaanitav arvete registreerimine – et nendest moodustuks andmebaas – oht ettevõtja ärisaladuste kaitsele.
Rahandusminister Jürgen Ligi tutvustas eile kolme sammu, millega riik käibemaksupettusi vähendama hakkab. EVEA-le teeb muret uus süsteem, millega hakkab maksu- ja tolliamet saama elektroonsel kujul Eesti-siseste tuhande euro piiri ületavate tehingute kohta infot tehingupartneritelt automaatselt käibedeklaratsiooni (elektroonse) lisana.
"EVEA on seisukohal, et igasugune arvete registreerimine, et nendest moodustuks andmebaas, on oht ettevõtja ärisaladusekaitsele," märkis Hunt. Ta selgitas, et täna puudub seadusandluses üheselt mõistetav ja kergesti kohaldatav regulatsioon, mis ettevõtjat selle osas kaitseks. "Olemasolevad paragrahvid on raskesti kohaldatavad ning kohtuprotsessid on keerulised ning aega nõudvad," märkis ta.
Hundi sõnul on Eesti tegutsevad ettevõtjad suures osas teenuse pakkujad või vahendajad ning seetõttu on ärisaladuseks kindlasti toodete ostuhind ning kellelt neid soetatakse. "Kui eelpool nimetatud informatsioon satub valedesse kätesse ning seda teavet kasutatakse ära enda huvides, on reaalne oht ettevõtte ärisaladuse rikkumise osas täiesti olemas," märkis ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kui karistusseadustikku lisatakse paragrahv, mis reguleerib "ettevõtjale kahju tekitamist", võiks EVEA kinnitusel andmebaasi moodustamisest rääkida, vastasel korral pole ettevõtjate õigused kaitstud. "Arvete registreerimine on ka halduskoormuse suurendamine ja suurendab lõhet ettevõtja kohustuste ja õiguste osas," sõnas Hunt.
EVEA on seisukohal, et kontrolli teravik tuleb operatiivselt suunata sinna, kus sektoris pettused toimuvad, mitte suurendada kontrolli kõikide ettevõtjate üle.
Seotud lood
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla 
Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.