Euroopa Inimõiguste Kohus leidis, et uudisteportaal Delfi peab vastutama sobimatute anonüümsete kommentaaride eest.
Delfi avaldas 2006. aasta 24. jaanuaril artikli “SLK lõhkus plaanitava jäätrassi”, mis kogus 185 kommentaari. Saaremaa Laevakompanii omanik Vjatšeslav Leedo pidas paarikümmet neist enda au ja väärikust solvavaks. Ta saavutas riigikohtus võidu, kuid Delfi kaebas otsuse Euroopa Inimõiguste Kohtusse.
Euroopa Inimõiguste Kohtu hinnangul ei riku riigikohtu otsus, millega Delfi pandi vastutama uudistele lisatud kommentaaride sisu eest, inimõiguste ja põhivabaduste kaitse konventsiooni.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kohtus Leedot esindanud vandeadvokaat Ants Nõmper tõi Euroopa Inimõiguste Kohtu lahendit kommenteerides välja, et meediaorganisatsioon kohustub tegema riskihindamist ehk välja selgitama, millised artiklid võivad põhjustada massilisi solvavaid kommentaare.
„Artiklite puhul, mis ei põhjusta solvavaid kommentaare, piisab tavapärastest abinõudest: sobimatust kommentaarist teavitatakse toimetust ja see võetakse maha. Artiklid, mis toovad kaasa avalikkuse tugeva reaktsiooni, nende puhul peab meediaorganisatsioon võtma kasutusele ennetavaid meetmeid,“ rääkis Nõmper.
Millised need meetmed peaksid olema, seda kohus ette ei kirjuta, sest ei soovi ajakirjandusele ettekirjutusi teha.
Delfi võttis Leedo kohta käinud sobimatud kommentaarid maha umbes kuus nädalat pärast nende ilmumist. Kohus leidis, et meediaorganisatsioon peaks kriitilistele kommentaaridele kiiremini reageerima. Samuti on kohtu hinnangul ebapraktiline, kui inimene peab ise hakkama solvajat ja ähvardajat IP-aadressi järgi otsima, lisas Nõmper.
Kohus võttis otsust tehes arvesse kommentaaride solvavat ja ähvardavat tooni ning asjaolu, et Delfi on professionaalne majanduslikku tulu taotlev väljaanne. Samuti leidis kohus, et meediaettevõtte kasutatavad meetmed kahju tekitamise vältimiseks on ebapiisavad ning kaebajal polnud lisaks kohtule teisi õiguskaitse abinõusid võimalik kasutada. Lisaks leidis kohus, et Leedo nõutud kahjutasu 5000 krooni ehk 320 eurot oli mõistlik. Delfi on kahjutasu juba välja maksnud.
Seotud lood
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla
Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.