Finantsinspektsioon juhib tähelepanu, et virtuaalraha valdkond on reguleerimata ning sellega seotud skeeme finantsjärelevalveasutused eraldi ei jälgi. Hoiatuse on avaldanud ka Euroopa Pangandusjärelevalve.
Virtuaalraha teenus pole seadustega reguleeritud, seda kontrollib täna vaid teenusepakkuja ise ning kõik riskid kannab virtuaalraha kasutaja. Virtuaalraha on tavapäraste maksesüsteemide uuenduslik alternatiiv. Tegemist on digitaalse rahaga, mille on välja andnud ja mida tavaliselt ka kontrollib mõni IT-arendaja. Seda maksevahendit kasutab ja aktsepteerib teatud virtuaalne kogukond ning kaubakatet virtuaalrahal ei ole.
Virtuaalse raha omandamiseks on kaks võimalust. Üks võimalus on osta seda reaalse raha eest vastavalt hetkel kehtivale vahetuskursile. Teiseks saavad kasutajad krüptilist virtuaalraha omandada konkreetsete tegevuste kaudu, näiteks reageerides mõnele reklaamile või pakkumisele, täites soovitud küsimustiku või lubades oma arvutil tegeleda keerulise krüptograafilise probleemi lahendamisega.
Tuntuim ning täna tõenäoliselt edukaim virtuaalraha skeem on bitcoin, mille kaudu on võimalik osta nii internetipõhiseid kui ka reaalseid kaupu ja teenuseid. Bitcoini näol on sisuliselt tegemist innovaatilise andmevahetusprotokolliga, mille kasutajateks on kõik need isikud, kes on oma arvutis selle vabavaralise programmi käivitanud.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Bitcoinidega kaubeldakse virtuaalsetel börsidel. Nii Bitcoini kui ka teiste virtuaalvaluutade hind on väga kõikuv ja volatiilne. Suurte kõikumistega tuleb virtuaalraha kasutajatel paratamatult arvestada.
Samuti tuleb arvestada sellega, et kui virtuaalraha omaniku arvutis puudub vajalik viirusetõrje või taastevõimalused, on virtuaalraha võimalik ootamatult kaotada.
Euroopa Pangandusjärelvalve hoiatust saab lugeda
SIIN.Seotud lood
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla
Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.