• 01.09.14, 15:26
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

20 riigi e-teenust muutuvad kasutajasõbralikumaks

Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium käivitas pilootprojekti, milles analüüsib üheksa riigiasutuse kokku 20 e-teenust eesmärgiga muuta neid kvaliteetsemaks ja kasutajasõbralikumaks.
„Valisime pilootprojekti 20 e-teenust, tuludeklaratsiooni esitamisest ja autojuhilubade eksamiaja broneerimisest kuni maksuvõla ajatamiseni ja ehitusloa taotlemiseni,“ selgitas ministeeriumi Infoühiskonna teenuste arendamise osakonna juhataja Janek Rozov. „Projekti jooksul saavad riigi IT-lahenduste tellijad parema ülevaate teenusedisaini ja IT-analüüsi pakutavatest võimalustest ning oskavad edaspidi nii uute kui ka olemasolevate e-teenuste arendamist targemini planeerida.“
Rozovi sõnul on seni olnud probleemiks, et e-teenuste hankimisel ei pööratud piisavalt tähelepanu eelanalüüsile, vaid keskenduti kohe lahenduste tegemisele. “Projekti eesmärk on, et riigist saaks targem tellija ja arendajate ning analüüsi teostajate põhipartner juba varases faasis,” ütles ta.
"Igapäevaelus tähendab see, et erinevate e-teenuste kasutamine, nt Maanteeameti puhul eriliste numbrimärkide tellimine, muutub senisest lihtsamaks“, rääkis projekti teostaja, Trinidad Consultingu kasutatavuse suuna juht Hegle Sarapuu. 

Artikkel jätkub pärast reklaami

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kasutajasõbralikum e-teenus tähendab, et see on testitud nii teenuse sisu kui ka kasutaja vaatepunktist ja võimaldab tulevikus kõiki teenuseid senisest lihtsamini hallata. Pärast pilootprojekti õnnestumist vaadatakse üle teisedki riigi pakutavad e-teenused.
Projektis osaleb üheksa asutust: Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, Maanteeamet, Tehnilise Järelevalve Amet, Konkurentsiamet, Veeteede Amet, Lennuamet, Põllumajandusamet, Riigi Infosüsteemi Amet ja Maksu- ja Tolliamet.
Projekt valmib 30.09.2014.
Avaliku sektori e-teenuste arendamist toetatakse aastatel 2014-2020 Euroopa Liidu struktuurifondidest kokku ca 80 mln euroga.

Seotud lood

Uudised
  • 21.11.14, 12:01
Kuidas riigi e-teenuseid ühtselt paremaks arendada
MKM viis läbi 20 avaliku sektori e-teenuse analüüsi, mis näitas selgelt e-teenuste kitsaskohad kätte. Millele peaks rohkem tähelepanu pöörama, sellest kirjutab ITuudistele Janek Rozov.
  • ST
Sisuturundus
  • 27.10.25, 14:52
Esecom toob turule Zoomi kõnekeskuse, et pakkuda maailmatasemel kliendisuhtlust
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele