Turu-uuringufirma GfK Retail and Technology analüüsi kohaselt müüdi Eestis novembris 35 200 uut mobiiltelefoni, millest 71 protsenti olid nutitelefonid.
Tele2 Eesti müügi- ja turundusdirektori Kristjan Seema sõnul on praegu nutitelefon hinnanguliselt 42 protsendil eestlastest. “Ka 4G osakaal kasvab kiiresti, novembris müüdud nutitelefonidest olid GFK andmetel 4G toega juba 48 protsenti,” ütles Seema ja lisas, et kõik operaatorid lõpetavad järk-järgult ainult 3G internetipakettide pakkumise.
“Suuremate telefonitootjate plaan on võtta järgmisel aastal enamus nuputelefonide mudelitest tootmisest maha ning alles jäetakse kõige odavamad mudeliseeriad, millega saab sisuliselt ainult sõnumeid saata ja helistada,” ütles Seema.
“Tootjad asendavad kallimad nuputelefonid soodsate, 50-60 eurot maksvate nutitelefonidega,” ütles Seema ja prognoosis, et järgmisel aastal kasvab nutitelefonide kasutajate osakaal Eestis üle 50 protsendi.
Kristjan Seema sõnul oli 2014. aasta tootjatest kõige edukam Samsungile, mis Tele2 müügistatistika kohaselt valmistas aasta lõpukuudel pea pooled müüdud telefonidest.
GfK poolt läbiviidud Eesti jaeturu-uuringu kohaselt osteti novembris telefone 6,5 miljoni euro eest.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi: võisteldakse tööjõuturul ja IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgus Äripäeva raadio saates.