Autorid: Annika Matson, Annika Matson Kald • 8. mai 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Reedel toimus IT juhtimise konverents NET/WÕRK

Täna toimub Tallink Spa & Conference Hotellis Strateegilise IT juhtimise konverents NET/WÕRK.

ITuudised.ee toob teieni esimeses arutlusringis räägitu. Teemaks "Mis on teie ettevõtte suurimad väljakutsed lähtuvalt IT-strateegiast?".

Konverentsi päeva juhib Arengufondi IKT valdkonnajuht juht Raul Ennus. Oma kogemustest räägivad Levira juhatuse esimees Mart Einpalu, Eesti Energia IT-juht Agnes Roos, Tallinki IT-juht Tõnu Liik ja Starmani tehnoloogiajuht Hanno Liiva.

Järgneb lühendatud kokkuvõte räägitust.

Mart Einpalu: Levira pakub ringhäälingu teenust televisioonile ja raadiole ja seal on IKT osatähtsus kasvav.Teeme suurtele kanalitele kanali kokkupanemise teenust. põhimõtet - see kirjeldab ettevõtte tegevusmudelit. IKT inimestel peab samasugune asi silme ees olema.

Peame ka põllult ülesvõetud pildi striimima üle maailma. Oleme väga tihedalt IKT lahendusi kasutav ettevõte. Levira strateegias on kaks põhipunkti: 1. Inimesed. Kuidas leida inimesed, kes mõistaksid äriprotsesse. Meie kasutame Lean Canvas

2. Oskus teha tarka koostööd ettevõtte sees ja ka partneritega. Et leida Eestis ja maailmas koostöövõimalusi, mis toimivad.

Kes peaks ettevõttes juhtima arendust? Kas ideed tulevad ärijuhilt või IT-osakonnast? Kõige parem oleks, kui see mõtlemine toimuks üheskoos.: Eesti Energia on Eesti suurim ettevõte ja IT-strateegia on ettevõtte äristrateegia lahutamatu osa. IT uute suundadega suunab ka äri. Meie ettevõttes on üks suur pool tootmine – ja tuleb tunnistada, et seal me oleme veel 20. sajandis. Seal ootame Industry 4.0 revolutsiooni, et jõuda 21. sajandisse. Meie lähiaja suurim eesmärk on tootmise infotehnologiseerimine ja automatiseerimine, et inimtöö osakaal väheneks. põhjal, mis kätte tuleb. Seega – infokett peab väga libedalt toimima. On suhteliselt lihtne leida IT-inimest ja ka oma ala äri tundev erialajuht. On väga keeruline leida inimest, kes saab aru ärist ja selle põhjal suudab teha IT-alaseid otsuseid.

Karm tõde on see - sa kas muutud või sured. Mõelge Nokiale.Agnes Roos

Täna on turul erinevaid pakkumisi ja tooteid ja erinevaid võimalusi ja alati raha hulk on piiratud. Kuidas leida, mis on see kõige efektiivsem investeering, mis sulle äriliselt ka tagasi toob. Väga oluline on info kogumine ja analüüsimine. Kui hästi on meil iga erineva keti osa osas olemas info, see on väga oluline. Äriotsuseid on järjest kiiremini vaja teha ja neid tehakse data

Eesti Energia planeerib oma tegevusi täpselt ette viis aastat, aga suunised on olemas ka 20 aastaks. Minu jaoks oli 20 aasta peale planeerimine ootamatu..: Tallinki IT-juht. Ma pole kindel, kas Eesti Energia on Eesti suurim ettevõte. Iga ettevõtte otsus on alati äriotsus. Nii pea, kui hakkame rääkima, et meil on olemas mingi äri ja mingi IT, siis on probleem majas. Need on üks. and travel industry on kokku kasvanud. Täna juba on hügieeni faktor ja pidev teema erinevad kanalid ja nende koostöö. See hõlmab müügi efektiivsuse muutmist, müügi osavamaks muutmist, mobiiliga kliendi taskusesse pugemist., mis on tihedalt seotud. Näiteks on reisisektoris spetsiifiline teema „räpsu ära korjamine“. IKT peab olema osa nö user experience või siis sellest, mida me müüme.

"Huvitav on see, et Eesti riik planeerib omi asju heal juhul vaid 4 aasta peale", ütles kommentaariks Raul Ennus

Tõnu Liik

Meie ferry

Ja sellega haakub revenue management

Kui uued tehnoloogilised võimalused jõuavad suure osa inimesteni, siis õiged ärijuhid peavad õige äriotsuse tegema õigel ajal. "Aga lõpuks on ka IKT puhul otsustajaks ikkagi Excel," lisas Raul Ennus.

Hanno Liiva: Telekommunikatsioon on niivõrd tehnoloogiakeskne valdkond, kus äri ja IT ongi sama asi. Kõik teavad Nokiad ja mis temast sai, aga tihti ei ole mõeldud, et ta kaotas Apple'le ja Google'le tänu allajäämisele kasutuskogemuses

Keskmine eestimaalane vaatab telerit 3-3,5 tundi päevas - see on ühe inimese kõige pikem aeg töövälisel ajal, kus ühe ettevõtte IKT alaste valikute tõttu tunneb ta igapäevaselt positiivseid või negatiivseid emotsioone ettevõtte teenuseid kasutades. Starman suurima televisiooniteenuse pakkujana on seadnud oma strateegias olulisele kohale pakkuda parima kasutuskogemusega teenuseid.Innovatsioon ei saa olla kellegi projekt või tööülesanne. Innovatsioon ongi organisatsioonikultuur. Kogu organisatsioon peab mõtlema, kuidas kliendi elu lihtsamaks teha.Meil Starmanis on 18 kuu rolling roadmap. Ükski roadmap ei saa jääda muutumatuks, sest elu muutub nii palju meie ümber ja sellega peavad ka arendused kaasa tulema.Teler on pere elutoa keskus. Inimesed nt teevad suure ja väikse ekraaniga seadmetega teleritega erinevaid asju. Suurel naudivad vaatamist ja väikesed ekraanid saavad telerivaatamisega tihedalt seotuks, nagu näiteks saadete otsimiseks. Jäävad suur ekraan ja väike erkraan ning need hakkavad koos töötama.

 

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755