• 09.06.15, 18:35
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pillesaar: Ligi sõitis meist üle

Ettevõtja Jaan Pillesaare sõnul näitab ametiautode käibemaksumuudatuse läbikukkumine, et endine rahandusminister Jürgen Ligi sõitis omal ajal ettevõtjate arvamusest üle.
"Asja kokkuvõte on, et rahandusministeerium eesotsas Jürgen Ligiga sõitis ettevõtjate arvamusest jõuliselt üle, öeldes, et on ise targemad. Eks nad said, mida tahtsid," kommenteeris IT-ettevõtte Helmes omanik ja juht Pillesaar.
Kui suures ettevõttes pannakse nii suurelt arvutustes mööda, nagu seda rahandusministeerium tegi, siis on asi halb, nentis ta. Pillesaar nõustus ka Raivo Heinaga, et kui tegelikult oli plaan koguda 47 miljonit aastas ja viie kuuga koguti 6,6 miljonit, siis tõesti erasektoris lastaks selle peale vastutajad üsna tõenäoliselt lahti. Samas märkis Pillesaar ettevõtlusega paralleeli tuues, et näiteks start-up'id eksivad ka 300 protsendi ulatuses.
Pillesaar märkis, et ametiautode käibemaksustamise muudatuse jõustumise ajal said ministeeriumi ametnikud ilmselt rohkem palka kui kogunes maksutulu. "Seepärast ma käibemaksule tähelepanu ei pööranud - räägitakse mõnedest miljonitest. Samal ajal on Eestist välja rännanud 75 000 inimest. Seetõttu oleme kaotanud miljard eurot maksutulu," rõhutas Pillesaar, soovitades pisiasjadega tegelemist vältida. Tema hinnangul tasuks keskenduda kogu maksusüsteemi muutmisele. "Süsteem, millega 1990. aastate alguses alustasime ja mis oli siis väga sobiv, ei sobi juba ammu, kui räägime kaasaegsest majandusest. Pole vaja kosmeetilisi pisimuudatusi, mille kasu on väike ja mis kõiki vihale ajavad," sõnas Pillesaar

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.10.25, 14:52
Esecom toob turule Zoomi kõnekeskuse, et pakkuda maailmatasemel kliendisuhtlust
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele