Lennureisijate broneeringuinfosüsteemi PNR arendusteenuse riigihanke võitis Safran gruppi kuuluv Morpho SAS, kes saab arendustegevuste läbiviimiseks kokku 3,84 miljonit eurot.
„Riigipiiri seaduse kohaselt on broneeringuinfo lennureisija ja –reisi kohta käiv teave, mida lennuettevõtja kogub reisijalt lennu broneeringuks. PNR andmete kasutamise peamine eesmärk on võitlus raske piiriülese kuritegevusega, sest avardunud liikumisvõimalusi kasutavad ka narkokullerid, inimkaubitsejad, salakaubavedajad jne. PNR-süsteem mõjutab otseselt ühiskonna turvalisust ning omab positiivset mõju riigi sisejulgeolekule ja võimekusele võidelda raske varjatud kuritegevusega. Broneeringuinfo töötlemise üksusena Eestis tegutseb PPA teabehaldus- ja menetlusosakonna teabehaldusbüroo,“ selgitas Siseministeeriumi infohaldusosakonna lennureisijate broneeringuinfosüsteemi projektijuht Kristi Laul.
Alates 1. jaanuarist 2016 hakkab Politsei- ja Piirivalveamet koguma lennuettevõtetelt broneeringuinfot vastavalt riigipiiri seadusele. Andmeid analüüsides saavad õiguskaitseasutused tõhusamalt välja selgitada isikud, kes võivad olla seotud kuritegevusega ja peaksid seetõttu olema kõrgendatud tähelepanu all.
Oma seadusega pandud ülesannete täitmiseks on broneeringuinfot lisaks PPA-le õigus töödelda ka Maksu- ja Tolliametil ja Kaitsepolitseiametil.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Projekt läheb kokku maksma 3,84 miljonit eurot, mida rahastatakse 90% ulatuses Euroopa Liidu kuritegevuse ennetamise ja tõkestamise programmi ISEC vahenditest ning 10% ulatuses riigieelarvest.
Hankes osalemiseks laekus kokku 10 taotlust. PNR infosüsteemi arendusega seotud tegevused peavad olema läbi viidud 30. märtsiks 2016.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla
Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.