Eile langes Facebooki aktsia hind ligi 7% ning täna on aktsia langenud veel 5%. Aktsia languse põhjuseks on eelmisel reedel välja tulnud kliendiandmete lekkimise skandaal.
Facebook teatas eelmisel reedel, et lõpetab koostöö andmete analüüsikompaniiga Strategic Communication Laboratories (SCL) ning selle emaettevõtte Cambridge Analyticaga. Facebook teatas oma kodulehel, et „saime 2015. aastal teada, et Cambridge’i ülikooli professor dr. Aleksandr Kogan valetas meile ning rikkus meie platvormi reeglistikku, kui andis andmeid, mis olid kogutud läbi rakenduse, mis kasutas Facebooki sisselogimisrakendust, edasi SCL/Cambridge Analyticale“. Kuigi Kogani andmekogumise rakendust laadis alla „vaid“ 270 000 Facebooki kasutajat, sai Cambridge Analytica teada ka rakenduse alla laadinud tuttavate inimeste käitumismustritest Facebookis. Nii hinnatakse, et kokku koguti andmeid ligikaudu 50 miljoni inimese kohta.
Mis teeb selle uudise USA jaoks veel oluliseks, on asjaolu, et president Trumpi meeskond palkas Cambridge Analytica enda 2016. aasta valimiskampaania nõustajaks.
Täna on kaks USA Senati saadikud teinud ettepaneku, et kutsuda mitmete tehnoloogiafirmade, nagu Facebook, Google ja Twitter, tegevjuhid platvormide kasutajate andmete lekkimise riskide kohta Senatisse aru andma.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Lisaks teatas Bloombergi uudisteagentuur, et USA riiklik kaubanduskomisjon (FTC) hakkab uurima, kas Facebook ei rikkunud kasutajaandmete edastamisega Cambridge Analyticale oma 2011. aasta kokkuleppe tingimusi vastava riigiametiga. Juhul kui FTC leiab, et Facebook rikkus kokkuleppemenetluse tingimusi, on ametil õigus nõuda Facebookilt trahvi üle 40 000 dollari päevas iga rikkumise kohta.
Seotud lood
Hiina sotsiaalmeedia gigant, mida võrreldakse Facebookiga, suutis eelmise aasta neljandas kvartalis oma kasumi kahekordistada, vahendab CNN Money.
Facebooki tundmatuks jääda soovinud endine töötaja kirjeldas väljaandele The Guardian, kuidas Facebook oma töötajate järel nuhib: ettevõttes olla suisa oma salapolitsei.
Facebooki jagamiskampaaniad võib ära unustada ning televisioon ja välimeedia pole turundaja jaoks sugugi välja surnud.
Enam kui veerand Euroopa pangandusekspertidest usub, et järgneva viie aasta jooksul võtavad panga rolli suuresti üle kolmandad teenusepakkujad nagu Google, Apple, Facebook või Amazon.
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla
Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.