Järgmisel nädalal uuendab politsei- ja piirivalveamet (PPA) broneerimissüsteemi ning sel ajal pole võimalik teha uusi broneeringuid.
- Teeninduse aja broneerimine ppa.ee lehel. Foto: ppa.ee
Broneerimissüsteem ei tööta 25. juunist 1. juulini ning sel ajal ei saa ette broneerida PPA teeninduse külastamist. Kõik varem selleks ajavahemikuks tehtud broneeringud kehtivad tavapäraselt. Teeninduse külastust planeerides palub amet inimestel kontrollida ootejärjekordade pikkust kodulehelt ppa.ee ning varuda aega.
"Uut broneerimissüsteemi on palju mugavam kasutada nutiseadmetes ning see on turvalisem ja töökindlam," ütles PPA identiteedi ja staatuste büroo peaspetsialist Merlin Mängel.
Järgmise seitsme kuu jooksul ehk aasta lõpuni aegub 194 615 isikut tõendavat dokumenti. Ainuüksi kolme suvekuuga aegub ligi 88 000 dokumenti ning suuremates teenindustes on tavapärasemast pikemad ootejärjekorrad.
Tallinnas külastab Pinna teenindust nädalas 4500 klienti, Tammsaare teenindust üle 6100 kliendi, Tartu teenindust üle 2500 ja Narvas teenindatakse nädalas 1500 klienti.
Tallinna Pinna teeninduses oli juuni esimeses pooles keskmiseks ooteajaks nii dokumendi taotlemiseks kui ka kättesaamiseks tund aega, Tammsaare teeninduses on dokumendi taotlemiseks järjekord keskmiselt tund aega ja kättesaamiseks 40 minutit, Tartus ja Narvas on järjekordade keskmine pikkus 45 minutit. Väiksemate linnade teenindustes on järjekorrad sõltuvalt kellaajast 10-25 minutit.
"Dokumentide taotlemiseks või kättesaamiseks soovitame varuda aega. Inimesed, kes reisivad mööda Eestit või kes veedavad puhkuse väljaspool pealinna, saavad tellida dokumendi teise maakonna teenindusse," sõnas Mängel.
Mängel tuletas meelde, et kohustuslikuks dokumendiks on ID-kaart. "Pass on vajalik vaid reisimiseks väljaspool Euroopa Liitu. Kui teie pass on aegunud ning te ei planeeri lähiajal reise väljaspool ELi, ei ole uue passi taotlemisega kiiret," lisas Mängel.
Korduvat Eesti kodaniku ID-kaarti saab ilma järjekorrata taotleda PPA e-teeninduses, sel juhul peab vaid valima väljastuskoha, kuhu dokumendile järgi tullakse. E-teeninduses on praeguseks esitatud üle 34 500 ID-kaardi taotluse.
Seotud lood
Juhid puutuvad sageli kokku keeruliste võlgnike ja hilinenud maksetega, mis võivad mõjutada rahavoogu ja tekitada stressi. Võlgnikega tegelemine on aeganõudev ja koormav, eriti kui kaasnevad meeldetuletused, vaidlustused ja võlgnike passiivsus.
Infopanga võlaregister aitab aga juhtidel hallata võlgnevusi kiiremini ja lihtsamalt, säästes nii aega kui ka närve.
Hetkel kuum
Tagasi ITuudised esilehele