Riigi Infosüsteemi Ameti intsidentide käsitlemise osakond (CERT-EE) koostas juhendi lunavarajuhtude ennetamiseks ja lahendamiseks.
Viimasel ajal on taas hoogustunud lunavara levik. Lisaks pahatahtlikke manuseid sisaldavatele e-kirjadele kasutatakse tihti ära internetis avalikult kättesaadavaid Remote Desktop protokollil (RDP) põhinevaid kaugtöölaua rakendusi.
Kurjategija saab jõurünnet või lekkinud kasutajaandmeid kasutades ligipääsu ohvri süsteemile ning käivitab manuaalselt lunavara, mille tagajärjel kasutaja failid krüpteeritakse.
Juhul, kui teile või teie asutusse jõuab kahtlane e-kiri, palub CERT-EE kirja manust avamata kohe kustutada. Kui asutuses on internetile avatud kaugtöölaua rakendusi, soovitab CERT-EE neile ligipääsu kohe piirata.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tule osalema!
Infoturbe konverents 2018 "Maksa raha!" toimub 26. septembril Tallink Conference & Spa Hotel konverentsikeskuses. 
 Konverentsi moderaator on Zone.ee residenthäkker Peeter Marvet. 
Tutvu programmiga ja registreeru 
SIIN!
Kui teie või teie ettevõtte süsteemid on saanud lunavara tõttu kannatada, andke sellest teada Riigi Infosüsteemi Ameti intsidentide käsitlemise osakonnale meiliaadressil 
[email protected].
Lunavaraga nakatumise ennetamiseks ja tagajärgede leevendamiseks on mõned lihtsad reeglid, mida tasub järgida:
kasuta viimast tarkvaraversiooni ning veendu, et kõik uuendused on paigaldatud,tee regulaarselt varukoopiaid, nii ei kaota sa olulisi andmeid,piira süsteemi kasutajate õigusi,koolita personali küberohtude teemal.
Põhjalikum juhend asub 
SIIN.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla 
Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.