• 12.09.18, 15:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

5 soovitust IT-ettevõtte müügiks

Tehnoloogial põhinevate ettevõtete müügi puhul on eripärade tundmine ning nendega arvestada oskamine eriti olulised, kuna sageli on ettevõtete asutajateks varasema ettevõtluskogemuseta isikud või on õigused jäänud kehtestamata, tõdes advokaadibüroo COBALT tehingute nõustamise valdkonna advokaat Ott Aava.
Advokaadibüroo COBALT tehingute nõustamise valdkonna advokaat Ott Aava
  • Advokaadibüroo COBALT tehingute nõustamise valdkonna advokaat Ott Aava Foto: COBALT
IT-ettevõtete müümise osas on advokaadibüroo COBALT kogemuse põhjal märgata tõusvat trendi ning järjest enam osatakse ka küsida IT-ettevõtte omandamise eripärade kohta.
"Seda ühelt poolt seetõttu, et IT-lahenduste osatähtsus ettevõtetes kasvab, teisalt seetõttu, et valdav osa nö iduettevõtteid põhinebki peamiselt tehnoloogial," tõdes Aava ja rõhutas, et korrastamata dokumentatsioon ja selgelt kehtestamata õigused võivad aga potentsiaalseid investoreid eemale peletada.
5 soovitust, millele tasub tähelepanu pöörata?
1) Õiguste registreerimine. Kas ettevõtte tõesti omab väidetavaid kaubamärke, domeene, patente jms. Kas kaubamärgi registreerimise protsess on lõpule jõudnud?
2) Asutajate ja töötajate panus. Kas asutajad ja töötajad on andnud õigused loodud tarkvarale ettevõttele üle? Kas töötajad on vahetunud või lahkunud tüliga?
3) Litsentsilepingud. Kas sisseostetud tarkvara kasutamiseks on kõik vajalikud õigused olemas? Kas tarkvara välja litsentseerimisel ei anta ära liiga palju õigusi?
4) Vabavara kasutamine. Kas ja millises ulatuses kasutatakse vabavara? Millised on riskid vabavara kasutamisel? Kas ja millises ulatuses on vajalik eraldiseisev tehniline audit?
5) Eraldamise küsimused. Kuidas jaguneb tarkvara suuremasse gruppi kuuluva ettevõtte puhul? Kuidas on võimalik eraldada tugi- ja hooldusteenuseid või jagatud servereid?
Aava sõnul on ettevõtte kontrolli vajadus ostmise puhul ilmselt kõigile selge, sest ostule eelneva perioodi jooksul tuleb aru saada, kas ostetav ettevõtte on ikka tegelikkuses selline nagu müüjad räägivad. "Seetõttu ongi tavapärane, et sõltuvalt omandatavast ühingust viiakse läbi erinevaid auditeid," rääkis ta.
Rohkem infot ja vastused küsimustele
Advokaadibüroo COBALT tehingute nõustamise valdkonna advokaat Ott Aava viib 17. septembril läbi veebiseminari, millel räägib nimetatud soovitustest lähemalt ja vastab tekkinud küsimustele.
Seminari käigus saavad kuulajad teada:
Millega peab müüja arvestama IT-ettevõtte müügi korral?
Milliseid ettevalmistusi oleks mõistlik teha müüki planeerides?
Kuidas ostja peaks omandamisele lähenema?
Mida on ostjal mõistlik IT-ettevõtte omandamisel kontrollida?
Ott Aava on advokaadibüroo COBALT infotehnoloogia valdkonna nõunik ja advokaat, kes nõustab kliente peamiselt IT ja muude tehnoloogiatega seotud küsimustes. Lisaks on ta olnud seotud mitme omandamistehingutega, nõustades kliente aktsiate ja varade müügi ning finants- ja strateegiliste investeeringute küsimustes. Ott on nõustanud nii müüjaid kui ka ostjaid kõigis tehingu etappides alates enampakkumisest, juriidilistele nõuetele vastavuse tagamisest ja tehingu dokumentatsiooni koostamisest kuni tehingute sooritamiseni ja tehingujärgsete küsimusteni. Ott on nõustanud ka mitmeid iduettevõtteid küsimustes, mis puudutavad aktsionäride suhteid, motivatsioonipakette jms. Lisaks on tal pikaaegne kogemus infotehnoloogiaettevõtete tehingutega. Oti kogemuse hulka kuuluvad mitmed meedias kajastust saanud tehingud. Nagu näiteks DiDi Chuxing-i investeering Taxify-sse, IT-taristu täislahendusi pakkuva ettevõtte Santa Monica Network Group-i Soome ja Baltikumi tütarettevõtete müük, IT-ettevõtte Proekspert müük ja palju muud.
Veebiseminar toimub 17. septembril kella 14.00-15.30 internetis Äripäeva veebiseminaride keskkonnas. Rohkem infot ja registeerimine SIIN.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.01.25, 09:00
Alustava ettevõtja A ja O: mida tasub teada domeenidest aastal 2025?
Uut äri alustades keskendutakse sageli tootele, teenusele või turundusplaanile, kuid üha enam digitaliseeruvas maailmas on üheks kõige olulisemaks väärtuseks sinu brändi identiteedis kujunemas domeen. Miks on seda vaja, kuidas seda valida ja millistele trendidele peaksid aastal 2025 tähelepanu pöörama? Tuginedes nii Eestist kui ka raja tagant saadud kogemustele panime sulle kokku ülevaate, mis peaks aitama sul domeenidega seotud maailmas hõlpsamini orienteeruda.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele