Indrek Kald • 15. jaanuar 2019
Jaga lugu:

1. veebruarist Swed paroolikaarte enam ei tunnista

Swedbank lõpetab paroolikaartide kasutamise.
Swedbank lõpetab paroolikaartide kasutamise.  Foto: Swedbank

Kuigi Swedbankis kasutab paroolikaarti internetipanka sisselogimiseks üle 25 000 inimese, lõpetab pank 1. veebruarist selle autentimisvahendi tunnustamise.

Viimase kuuga on alternatiivse autentimisvahendi kasutusele võtnud umbes 15 000 Swedbanki klienti, aastaga on uuele lahendusele üle läinud 150 000 inimest. Alates mullu 13. septembrist said Swedbanki kliendid teha paroolikaardiga päevas saja euro ulatuses makseid ja 8. novembrist 1. veebruarini 50 euro piires.

Swedbanki klienditeenuste divisjoni juhi Ede Raagmetsa sõnul on viimase kolme kuu jooksul paroolikaarti regulaarselt kasutanud 25 600 klienti. "Kuigi üleminek alternatiivsetele lahendustele on olnud viimasel ajal üsna tempokas, arvestades, et paroolikaardi sulgemise päevani on jäänud kõigest kaks nädalat, on see siiski piisavalt suur number," märkis ta.

Läheneb ka tulude deklareerimise aeg ning tasub meeles pidada, et sel aastal e-maksuametis paroolikaardi abil tulu deklareerida enam ei saa.

Raagmets lisas, et üheks põhjuseks, miks inimesed lükkavad uue lahenduse kasutusele võtmist edasi, on kindlasti harjumus. "Samas paljud kliendid on öelnud, et alles pärast uue autentimisvahendi kasutuselevõtmist on nad saanud aru, kui palju lihtsam ja mugavam see on," märkis ta.

Kõige sagedamini valitakse paroolikaardi asemele Smart-ID – 60% inimestest võtsid kasutusele just selle lahenduse. Umbes kolmandik valis ID-kaardi ja 10% PIN-kalkulaatori või Mobiil-ID. "Smart-ID on tasuta ja rakenduse saab iseseisvalt oma nutiseadmesse alla laadida. Lahendus sobib ka algajale nutiseadme kasutajale," selgitas Raagmets.

Nendele, kes ei kasuta nutitelefoni, võib sobida ID-kaart, Mobiil-ID või PIN-kalkulaator. "See, et üsna paljud on hakanud paroolikaardi asemel kasutama ID-kaarti, ei ole üllatav. Valdaval enamusel on see olemas ja inimesed on hakanud seda laiemalt kasutama," kommenteeris Raagmets.

Samuti on üheks võimaluseks Mobiil-ID, mida saavad kasutada ka nuputelefoni omanikud. Selle vormistamiseks tuleb pöörduda oma mobiilioperaatori poole. Viimaseks valikuks on PIN-kalkulaator. "See on lihtne seade, mis loob automaatselt ühekordseid paroole. PIN-kalkulaatori saab osta pangaesindusest," sõnas Ede Raagmets.

Jaga lugu:
ITUUDISED UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Ituudised uudised igal nädalal enda postkasti.

Ituudised.ee toetajad:

Enimloetud
Aali Lilleorg
Aali LilleorgtoimetajaTel: 505 3172aali@ituudised.ee
Ana Madismäe
Ana Madismäereklaamimüügi projektijuhtTel: 545 60 150Ana.Madismae@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt