Digiteenuste ettevõte Levira investeerib Eesti idufirmasse Votemo (endise nimega Clappy) 150 000 eurot, et muuta Euroopa telekanalid interaktiivsemaks.
- Votemo pakub interaktiivset televisiooni. Foto: Votemo
Leviralt saadava raha suunab Votemo tootearendusse ja uutele turgudele sisenemisse.
Votemo eesmärk on pakkuda televaatajatele võimalusi, kuidas saates sisuliselt kaasa rääkida ja saate käiku mõjutada. Hääletamise ja kommenteerimise lahendused, küsimuste ja emotsioonide saatmine otsestuudiosse on vaid mõned teenused, mida Votemo pakkuda plaanib.
"Usume, et koostöö Votemoga annab Levirale võimaluse pakkuda klientidele uudseid teenuseid ning äratada uute klientide huvi. Jätkame ühiseid messiväljapanekuid ja ühispakkumisi ka käesoleval aastal," ütles Levira meediateenuste arendusjuht Martti Kinkar.
Telekanalid näevad Votemo teenustes võimalust lisateenimiseks ja televaatajate tähelepanu oma sisul hoidmiseks. Juba täna kasutab iganädalaselt üle 60% televaatajatest teleri ees paralleelselt teist nutiseadet, mistõttu on suur tõenäosus, et vaataja kaob poole saate pealt sotsiaalmeediasse. Votemo lahendused aitavad seda tõenäosust vähendada.
"Otse-TV on oma olemuselt unikaalne. Iga otsesaade on sotsiaalne sündmus, mis ühendab vaatajad üheks megavõrgustikuks. Meie eesmärk on anda televaatajatele võimalus otsesaates kaasa rääkida ja oma meelsust väljendada," rääkis Votemo kaasasutaja ja tegevjuht Dagmar Mäe.
Votemo teeb koostööd paljude meedia- ja telekomiettevõtetega Eestis ja välismaal ning on esimese tegutsemisaasta jooksul võitnud mitmeid auhindu.
"Nüüd, kus toode on valmis ja testitud, on järgmine samm võita koos suuremate Euroopa telejaamade südamed ja siin saab Levira abiks olla," lisas Martti Kinkar.
Dagmar Mäe sõnul kaotab lineaartelevisioon vaatajaid voogedastusplatvormidele ja sotsiaalmeediale. "Viimase aasta jooksul on oma TV-teenuse avanud kõik suuremad sotsiaalmeediaplatvormid. Publik soovib kaasa rääkida ning oma meeleolusid teistega jagada. Selle harjumuse on meile sisse kodeerinud sotsiaalmeedia igapäevane kasutamine," rääkis ta.
"Kuna televisoon otseselt neid võimalusi veel ei paku, kipub televaataja kaduma sotsiaalmeedia põnevatesse maailmadesse," lisas Votemo juht.
Dagmar Mäe kinnitusel kasutavad telesaated publiku kaasamiseks erinevaid lahendusi, nagu näiteks sotsiaalmeedia ja blogikeskkonnad, mis pole tegelikult ehitatud televisiooni vajadusi silmas pidades. Televisiooni tõsine huvi publikut kaasata on andnud meile tõuke ehitamaks platvormi, mis arvestab just televaldkonna eripäradega, märkis ta.
Votemo võimalustega on televaataja Eesti rahvusringhäälingus juba kokku puutunud. Nimelt piloteeris Votemo mullu oma platvormi ETV saadetes "Suud puhtaks", "Terevisioon" ja "Ringvaade". Näiteks "Suud puhtaks" saates avaldas oma arvamust Votemo veebirakenduse kaudu üle 3000 televaataja.
Votemo - endise nimega Clappy - asutajad on Dagmar Mäe, Maarit Mäeveer ja Tõnis Vassar. Mullu asutatud Votemo tegutses esmalt iduettevõtete kiirendites Elevator Startups, Telia Vunk Labs ning Storytek Creative Hub.
Votemo loob platvormi televisioonile, et saated võiksid vaatajaid rohkem ja efektiivsemalt kaasata. Selleks toob Votemo teleekraanile lisaks hääletamise ja kommenteerimise võimalusele ka sotsiaalmeediast tuttavad emotsiooniikoonid meeleolu väljendamiseks. Votemo on loodud tänapäevase TV kliendi harjumusi silmas pidades ning on kasutatav kõikide TV lahendustega, k.a veebitelevisioon ja telerakendused.
Levira on üks suuremaid sõltumatute telekanalite väljastuskeskusi Põhja-Euroopas, kuid edastab televaatajatele programme ka mujal Euroopas, Türgis ja Araabia Ühendemiraatides. Eestis jõuab televaatajateni Levira kaudu enamik siin levivaid teleprogramme. Levira omanikeringis on Eesti Vabariik 51% ja Prantsuse telekommunikatsiooniettevõte TDF 49%ga.
Seotud lood
Tehisintellekti rakendades toovad kõige kiiremini kulutused tagasi rahaliselt suure mõjuga lahendused, näiteks allahindluste ja lao optimeerimine, aga ka senise käsitsitöö automatiseerimine.
Hetkel kuum
Tagasi ITuudised esilehele