Autor: Indrek Kald • 18. märts 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eesti e-riik erasektorit kaasa ei tõmba

Kuigi Eesti kuvand digiriigina on tugev, pole riigi digitaalne võimekus erasektorit endaga kaasa vedanud, selgub SEB värskest uuringust.
SEB jaepanganduse valdkonna juht Ainar Leppänen.
Foto: Erakogu

Kõigest veerand Eesti väike- ja keskmise suurusega ettevõtetest kasutab oma müügitegevuses elektroonilisi platvorme, ilmnes SEB uuringust Baltic Business Outlook (BBO).

SEB jaepanganduse valdkonna juhi Ainar Leppäneni sõnul on Eesti digitaalset võimekust riigi tasandil palju teistele eeskujuks toodud ning meie head taset kinnitavad ka vastavad ELi-ülesed uuringud.

"Samas kui küsisime Baltikumi ettevõtetelt, et mis on nende valmisolek pakkuda oma tooteid ja teenuseid digitaalsetes kanalites, siis viiendik Eesti ja Leedu ning koguni pea 40% Läti VKEdest ei pea seda üldse oluliseks," kommenteeris ta.

"See tõstatab aga tõsise küsimuse Baltikumi ettevõtete konkurentsivõimest lähitulevikus," lisas Leppänen. Võrreldes teiste Balti riikidega on Eesti olukord tema sõnul küll pisut parem, aga peame väga kiiresti tegutsema, et konkurentsis püsida.

Uuringu järeldusi kinnitab ka hiljutine RAIT Faktum Ariko tööstusettevõtete seas läbiviidud küsitlus, mille tulemusena selgus, et Eesti töötleva tööstuse ning mäetööstusettevõtete seas on oma protsesse digitaliseerinud vaid 24% vastanutest.

SEB Läti juhatuse liige Arnis Škapars kinnitas, et enam kui kaks kolmandikku Läti väikestest ja keskmise suurusega ettevõtetest ei rakenda müügitegevuses veebikanaleid. "See asjaolu teeb muidugi murelikuks, sest trendid näitavad, et klientide ootused on teistsugused. Üha enam inimesi soovivad ostelda veebikeskkonnas ning kui ettevõtted väldivad oma toodete või teenuste müüki internetis, siis pärsivad nad sellega oma konkurentsivõimet. Näiteks paljude välismaal elavate klientide jaoks oleks see ju ainus võimalus osta Läti ettevõtetelt," selgitas Škapars.

SEB uuringu põhjal kasutab ainult 20% Läti VKEdest oma toodete ja teenuste müümiseks veebikanaleid, Leedus on vastav näitaja 22% ning Eestis 25%. Ka lähitulevikku silmas pidades ei kiirusta Läti VKEd e-kanalite rakendamisega ning kõigest 13% plaanivad veebimüüki käivitada alanud aastal. Samal ajal 17% Leedu ning koguni 21% Eesti ettevõtetest juba arendavad oma veebimüügi platvorme.

SEB BBO on panga iga-aastane Baltimaid hõlmav uuring, mis võtab kokku regiooni väikeste ja keskmise suurusega ettevõtete ootused viies olulisemas valdkonnas: muutused käibes, töötajate arv, eksport, innovatsioon ja investeeringud. Tänavune uuring koostati 4200-lt firmalt saadud vastuste põhjal. Küsitlus viidi läbi mullu detsembris.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755