• 01.04.19, 08:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Riik mõõdab aprillis õpilaste digipädevust

9. ja 12. klassi ning kutsekoolide kolmanda kursuse õpilastele korraldatakse aprillis katseline digitasemetöö.
Riik hindab aprillis õpilaste digioskusi.
  • Riik hindab aprillis õpilaste digioskusi. Foto: Pixabay
Testis on 45 ülesannet, mis kontrollivad õpilaste oskust infot otsida, digimaailmas tekkivate probleemide lahendamisoskust ning lihtsamatest programmeerimiskeeltest arusaamise oskusi. Lisaks mõõdetakse teadmisi Eestis pakutavate e-teenuste kohta, digimaailmas turvalise käitumise ning digitaalse sisu loomise kohta. Täiendavalt on testis 13 hoiaku- ja käitumisküsimust, mis peegeldavad Eesti laste digitehnoloogia kasutamise harjumusi.
Innove e-hindamise peaspetsialist Katariina Vainonen rõhutas, et digipädevuse tasemetöö pole riiklik hindeline kontrolltöö, vaid on loodud õpilaste digipädevuse väljaselgitamiseks. "Tasemetööga ei hinnata üksiku õpetaja tööd, vaid kooli kui terviku, sh kõigi õpetajate ja lapse ühispingutuse tulemust. Pärast testi sooritamist saab iga õpilane enda kohta sõnalise tagasiside ning kool saab tagasiside selle kohta, kuidas tema õpilastel testis läks," selgitas Vainonen.
Digipädevus on üks kaheksast üldpädevusest, mis on ka riiklikes õppekavades kõikide ainekavade osaks. Eesti laste digipädevuse taseme ja digiseadmete kasutamise valmisoleku mõõtmiseks on Tartu ja Tallinna ülikooli teadlased välja töötanud digipädevustesti, mis põhineb HITSA loodud õpilaste digipädevusmudelil.
Eelmisel aastal katsetati esmakordselt digipädevustesti ning selle tulemused näitasid, et testiversioon osutus õpilastele liiga lihtsaks. Seejärel jätkas Innove digipädevuse tasemetöö arendamist ning käesoleval aastal teevadki õpilased juba uuendatud tasemetöö. Test on koostatud sama mudeli põhjal.
Uuringu teeb sihtasutus Innove koostöös HITSA ning haridus- ja teadusministeeriumiga. Valimikoolid teevad tasemetöö 1.- 5. aprillini, teised koolid, kes osalemissoovi avaldasid, saavad testi teha 8.- 26. aprillini. Valimisse kuuluvad 3219 õpilast: 64 kooli 9. klasside, 60 kooli 12. klasside ning 25 kutseõppeasutuse õppurid.
Tasemetöö tulemused ilmuvad eksamite infosüsteemi (EIS) valimis olevatele õpilastele hiljemalt 12. aprillil. Samuti näeb EISist kooli esindaja oma kooli õpilaste tulemusi. Õppeaasta lõpuks koostab Innove koondraporti kõikide valimis olevate õpilaste tulemuste kohta.
Sihtasutus Innove on Eesti hariduse kompetentsikeskus. Personaalse hariduse edendajana töötab Innove välja õppimist ja õpetamist toetavaid uuenduslikke lahendusi, korraldab eksameid, teste ja uuringuid, vahendab eurotoetusi. Rajaleidja võrgustiku kaudu pakub Innove tasuta haridustugiteenuseid.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 11:01
Tehnoloogias karjääri tegemiseks ei pea olema programmeerija
Valguskiirusel arenevas Eesti tehnoloogiasektoris on iGaming üks põnevamaid uusi tulijaid. Modernsest tehnoloogiast ja mänguarendusest huvitunute jaoks paistab kohalikul iGamingu maastikul selle valdkonna esindajana silma Games Global.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele