Autor: Indrek Kald • 22. aprill 2019

Rohetransport säästaks Eestile 100 miljonit

Eesti seisab valiku ees, kas investeerida aastaks 2030 transpordisektori keskkonnasäästlikesse lahendustesse või osta umbes saja miljoni euro eest saastekvoote juurde.
Teaduspargis Tehnopol korraldatud üritus Rohehommik tõi kokku innovaatilistest transpordilahendustest huvitatud osapooled.
Foto: Tehnopol

Teaduspargis Tehnopol korraldatud üritus Rohehommik tõi kokku innovaatilistest transpordilahendustest huvitatud osapooled, et arutada koos Eesti transpordisektori väljakutsete üle.

Tehnopol rohetehnoloogia valdkonnajuhi Ragmar Saksingu sõnul on eestlased endiselt väga autousku rahvas, kuid üha rohkem tuntakse huvi ka keskkonnasäästlike alternatiivide vastu, mis on ka hinnalt üha kättesaadavamad.

"Täna on 95% Eesti transpordist maanteetransport ja 65% kasvuhoonegaasidest on põhjustatud autode poolt. On igati loogiline, et otsime aktiivselt lahendusi, kuidas inimesed saaksid mugavalt liikuda ja see ei kahjustaks ülemääraselt keskkonda," selgitas ta.

Keskkonnaministeeriumi energeetika nõuniku Mart Raamatu sõnul on Euroopa Liit aastate jooksul stabiilselt vähendanud kasvuhoonegaaside emissiooni enamikes sektorites ning tänaseks on vaid kolmes transpordiga seotud sektoris see siiani ikkagi kasvanud.

"Uuringute kohaselt jätkab nõudlus transpordi järele kasvamist ja seda eriti kaubavedude sektoris. Aastaks 2050 kasvab nõudlus selles sektoris kolmekordseks ja muudab kasvuhoonegaaside emissiooni teema kriitiliseks," kinnitas ta.

"Kui rongid sõidavad juba täna valdavas osas Euroopas elektriga, siis mere-, lennu ja maanteetranspordi jaoks veel head lahendust ei ole, kuidas kasvuhoonegaaside kasvu märkimisväärselt alandada," selgitas Raamat.

Rivo Riistop startupist Comodule tutvustas, kuidas nende riist- ja tarkvara aitab kergeid elektrisõidukeid nutikateks muuta ja võimaldab igal ajahetkel jälgida nende asukohta.

"Usume, et kergete elektrisõidukite, nagu tõukerataste, elektrirataste ja motorollerite võidukäik vähendab tulevikus ka kasvuhoonegaaside emissiooni. Paljudes linnades piiratakse juba täna diiselsõidukite liiklemist linnakeskustes ja tulevikus soovitakse linnakeskused või koguni terved linnad muuta diiselsõidukite vabaks," rääkis ta.

Riistopi sõnul võimaldab Comoduli nutiseade elektrisõidukit seadistada ning varguse korral seda ka üles leida. "Sõiduki tootja jaoks võimaldab see aga teha sõidukile kaugdiagnostikat, ilma, et klient peaks kuhugi minema," ütles ta.

29. oktoobril korraldab Tehnopol rohetehnoloogia konverentsi GreenEST Summit 2019, mis keskendub seekord just nutikatele transpordi ja- logistikalahendustele.

Tehnopol kutsub rohetehnoloogia startuppe kandideerima ka SmartUP Accelerator programmi, mis keskendub sellel aastal just nutikatele transpordilahendustele. Tegemist on seitsme Läänemere-äärse riigi koostööprojektiga, mis annab iga riigi parimale startupile võimaluse saada ekspert mentorlust ja siseneda uutele turgudele.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755