Autor: Indrek Kald • 15. mai 2019

Eesti äpp püüab vähendada USAs toiduraiskamist

Eesti iduettevõte CheckSpot plaanib minna Ameerika turule äpiga, mis aitab toidukohtadel tõsta efektiivsust ja vähendada raiskamist köögis.
CheckSpot valiti Ajujahil 30 parema sekka.
Foto: CheckSpot

ÜRO andmeil läheb maailmas raisku kolmandik toodetavast toidust. Eesti firma CheckSpot loodud rakendus annab toidukohtadele võimaluse vähendada raiskamist, pakkudes võimalust spontaansete klientide meelitamiseks ebapopulaarsetel aegadel. Selleks võimaldatakse rakenduse kasutajatele 30-50% allahindlust põhimenüü hinnast.

CheckSpoti üks asutajatest Ken Marten Mällo on veendunud, et Eestis loodud ja testperioodi edukalt läbinud lahenduse järele on nõudlust ka suurtel turgudel ning sihikule võetakse Ameerika.

"Eesti iduettevõtted on korduvalt tõestanud oma konkurentsivõimet globaalsetel turgudel ja rahvusvahelised edulood innustavad unistama ja tegutsema suurelt. Meie fookuses on Ameerika Ühendriigid. Sealsed investorid tunnevad Eestit edumeelse IT-riigina, kust on pärit mitmed säravad edulood ning see loob järgmisteks õnnestumisteks tugeva vundamendi," sõnas ta.

USA toiduturg võetakse sihikule peale turutesti lõppu Eestis. "Ameerikas on väljas söömise turg üüratult suur, kuid ka konkurents toidukohtade vahel tugev ning paljud sealsed restoranid on hädas sellega, et külastajad liiguvad vaid tipptundidel. Ebapopulasetel aegadel tühjalt seisvate laudadega kaasnevad mitmed probleemid alates ebaefektiivsusest restorani töös, lõpetades toidu raiskamisega köögis," selgitas Mällo.

Meie visiooniks on ühelt poolt tõsta restorani efektiivsust ning teiselt poolt teha söömine paindliku külastaja jaoks kuni poole võrra soodsamaks, lisas ta.

Stockholmi keskkonna instituudi uuringu andmeil tekib Euroopa Liidus igal aastal ligi sada miljonit tonni toidujäätmeid, mis tähendab ressursside raiskamist, negatiivset mõju keskkonnale ja suurt kulu.

Ajujaht äriideede konkursil osalenud idufirma rakendusest näevad kasutajad nimekirja lähimatest toidukohtadest ja nende poolt pakutavatest soodustustest, mis jäävad 30-50% vahele. Soodustus laieneb kogu pakutavale menüüle.

"Restoranide omanikud toovad aga välja, et meelitame kohale uusi kliente, kes ei kattu nende tipptunni püsiklientuuriga. Tänu sellele suurenevad nii toidukoha käive kui efektiivsus," jagas Mällo testis osalejate tagasisidet.

CheckSpoti rakenduse loojad on veendunud, et kuna Eestis on huvi lahenduse vastu olemas nii restoranidel kui ka klientidel, on neil võimalus ka Ameerika turul läbi lüüa. "Plaan on parandada söögikohtade käivet 20% tühjade kohtade arvelt. Eestis on meiega liitunud kümmekond restorani ja mitu tuhat kasutajat ning tagasiside on positiivne," rääkis Ken Marten Mällo.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755