• 23.05.19, 07:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pooled eestlased ostavad veebist mitu korda kuus

Veidi enam kui pooled eestlased ostavad veebipoodidest kaupu mitu korda kuus, reeglina suurtelt rahvusvahelistelt ostuplatvormidelt.
Eestlaste peamised e-ostlemise kanalid on suured rahvusvahelised ostuplatvormid.
  • Eestlaste peamised e-ostlemise kanalid on suured rahvusvahelised ostuplatvormid.
  • Foto: Pixabay
SEB Eestis, Lätis ja Leedus korraldatud e-kaubanduse uuring tõi välja, et ostlemine e-kanalites on saamas Balti riikide elanikele harjumuseks. 88% Eesti elanikkonnast tellib kaupu e-kanalitest regulaarselt ning vaid 12% vastanutest kinnitas, et ei tee seda.
Eestis teostavad e-oste vaid mõni kord aastas 37% elanikkonnast, mitu korda kuus 42% ning väga tihti 10% elanikkonnast. Ostu sooritamiseks kasutatakse pangalinki 50% juhtudest, kuid uue funktsiooniga deebetkaardid (25%) ja krediitkaardid (17%) on samuti populaarsed.
Eestlaste peamised e-ostlemise kanalid on suured rahvusvahelised ostuplatvormid, nagu Alibaba, Aliexpress ja Amazon, kust tellib kaupu 52% Eesti elanikest. Kohalikke kaubamärke ostavad internetist 46% vastanutest ja usaldus nende kanalite vastu püsib võrreldes ülemaailmsete kanalitega väga kõrgel tasemel.
"E-kaubanduse populaarsus ja selle kasv on Eesti klientide seas olnud viimastel aastatel kaks korda kiirem kui maailma keskmine ning on ulatunud 30%ni aastas. See näitab selgelt, et inimesed usaldavad e-kanaleid ja väärtustavad hüvesid, mida elektroonilised ostud pakuvad," ütles SEB erakliendi panganduse divisjoni juht Sille Hallang
"Peamiste põhjustena, miks internetist kaupu tellitakse, on inimesed nimetanud hea hinna ja kvaliteedi suhte ja kauba valimise mugavuse," lisas ta.
Vastavalt uuringu tulemustele ajendab internetioste sooritama 16%-l juhtudest sõbra või tuttava soovitus, ligi 10%-l juhtudest reklaam ning 7%-l sotsiaalvõrgustikud ja seal kajastatud reklaam.
SEB e-kaubanduse uuring korraldati SEB Eestis, Lätis ja Leedus koostöös Norstatiga tänavu kevadel. Uuringust võttis osa rohkem kui 3000 inimest, nende seas üle 1000 eestlase.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 28.04.25, 11:08
Crayoni 5. Küberturvalisuse Foorum: milline on küberkaitse AI ajastul?
Viimastel aastatel on küberkaitse muutunud tehnilisest probleemist strateegiliseks ärimureks. Kuna küberohud muutuvad üha keerukamateks, kasvavad ka riskid, mida need põhjustavad. 15. mail toimuv Crayoni 5. Küberturvalisuse Foorum on oluline sündmus neile, kes soovivad küberkuritegevuse vastu võitlemises samm ees püsida. Foorum toob kokku tuntumad küberkaitseeksperdid ja arvamusliidrid, kes arutlevad ettevõtteid ohustavate väljakutsete teemal ning uurivad lahendusi, mis aitavad kujundada küberkaitse tulevikku.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele