• 06.06.19, 20:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti idufirma kaasas 11 miljonit eurot

Emotsioonide mõõtmise tehisintellekti loonud Eesti idufirma Realeyes kaasas investeeringuga 11 miljonit eurot, mida kasutatakse ettevõtte laienemiseks Aasia turule.
Realeyesi juht Mihkel Jäätma ettevõtte teenust tutvustamas.
  • Realeyesi juht Mihkel Jäätma ettevõtte teenust tutvustamas. Foto: Realeyes
Eeskätt kasutatakse lisaraha ettevõtte laienemiseks Jaapanisse, kus on maailma suuruselt kolmas reklaamiturg. Eesmärgiks on arendada tehnoloogiat ka turundussektorist kaugemale ja laieneda uutesse valdkondadesse nagu targad linnad, vaimne heaolu ja robootika.
Uut investeerimisvooru juhtisid Draper Esprit ja Jaapani telekommunikatsiooni hiiu NTT Docomo riskikapitali grupp NTT Docomo Ventures. Samuti osalesid Jaapani suurim riskikapitalifond Global Brain ning lisaks varasemad investorid Karma Ventures ja The Entrepreneurs Fund.
Realeyesi põhitegevuseks on inimeste emotsioonide ja tähelepanutaseme mõõtmine veebikaamera abil, kasutades selleks tehnoloogilisi lahendusi. Realeyesi arendatud emotsioonide mõõtmise tehisintellekt võimaldab brändidel, reklaami- ja meediaagentuuridel kvantifitseerida ja optimeerida loovlahenduste efektiivsust ja meediapindade müügistrateegiat ning teha paremaid turundusotsuseid.
Realeyesi kaasasutaja ja tegevjuhi Mihkel Jäätma sõnul on ettevõttel praegu põnevad ajad. "Tänu olemasolevate investorite Draper Espriti, Karma Venturesi, Entrepreneurs Fundi ja varasemalt ka Tera Venturesi toele jätkame revolutsiooni globaalsete reklaamikampaaniate tõhususe mõõtmisel, kasutades selleks tehisintellekti kiirust ja laia ulatust," ütles ta.
"Uute Jaapani investorite abil saame siseneda ühele maailma suurimale ja põnevaimale reklaamiturule, kuid Realeyesi jaoks on see alles teekonna algus. Vaadates turundussektorist kaugemale, oleme näinud vaid väikest osa sellest, mida emotsioone mõõtev tehisintellekt suudab teha. 5G-võrkude ülemaailmne kasutuselevõtmine on üheks põhjuseks, miks tahame muuta seadmetega suhtlemise humaansemaks ja panna seadmed paremini mõistma kasutajate tegelikke soove ja vajadusi," lisas Jäätma.
NTT Docomo Venturesi presidendi Takayuki Inagawa sõnul annavad Realeyesi tehisintellektil põhinevad tooted turundajatele senisest palju rikkamat ja rohkem andmepõhist arusaama sellest, mida tarbijad turundajate loodud sisust arvavad. See omakorda võimaldab kujundada efektiivsemaid strateegiaid ja teha targemaid turundusotsuseid.
"Realeyesi lahendus on maailmas väga kõrgelt hinnatud ja loodame Aasia turul kindlasti ka jätkuvalt kasvu näha," lisas Inagawa.
Ühena esimeste seas investeeris Realeyesi tegevusse Eesti investeerimisfirma Tera Ventures, mille portfelli kuuluvad ka GrabCAD, Cleveron, Monese, Jobbatical, Scoro jt.
"Realeyes on järjekordne suurepärane edulugu Eesti idufirmade maastikult, mis tänu nutikale ideele ja asutajate pühendumusele võitis rahvusvaheliste tippinvestorite usalduse ning on oma tegevusega tänaseks saavutanud globaalse mõõtme," rääkis Tera Venturesi asutaja ja partner Andrus Oks.
Kokku on 2007. aastal loodud Realeyes oma tegevusaja jooksul investoritelt kaasanud 28,1 miljonit eurot. Täna on enam kui pooled Realeyes 78 töötajast hõivatud teadus- ja arendustegevusega.
Realeyesi asutasid Mihkel Jäätma, Martin Salo ja Elnar Haiyev, kes tutvusid Oxfordi ülikoolis. Rahvusvaheliselt tegutseva ettevõtte kontorid asuvad New Yorgis, Bostonis, Londonis ja Budapestis. Realeyesi klientide hulka kuuluvad muuseas maailmakuulsad brändid nagu Mars, Hershey’s, Coca-Cola ja AT&T, agentuurid nagu Ipsos, MarketCast ja Publicis ning meediaettevõtted nagu Turner and Teads.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 01.10.24, 12:09
Digitaalne vastutustunne: kuidas tehnoloogia aitab sul teha paremaid valikuid?
Tehnoloogia kiire areng on toonud kaasa palju uusi võimalusi, mis lihtsustavad meie igapäevaelu ja muudavad otsuste langetamise palju mugavamaks. Digitaalne vastutustunne muutub üha olulisemaks, kuna meie tegevused ja valikud internetis mõjutavad mitte ainult meid endid, vaid ka meie ümbruskonda, sealhulgas meie privaatsust ja levivat väärinfot.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele