SEB andmeil on viimaste aastate jooksul eestlaste e-kanalites sooritatud ostude arv igal aastal kasvanud vähemalt 30%, ületades rahvusvahelist kasvunumbrit kaks korda. Vaatamata sellele, et panga uuringu põhjal on kaks kolmest e-kaubanduse kliendist toonud välja e-kaubandusega seonduva negatiivse kogemuse, teeb ikkagi ligi 90% vastanutest e-kanalitest regulaarselt oste.
E-kaubanduse peamisteks miinusteks nimetasid Eesti vastajad liiga pika tarneaja (43%) ja selle, et kätte saadud toode ei vasta varasemale kirjeldusele (40%). Lisaks kurtis 7% vastanuist, et ei saanud tellitud kaupa tagastada ja 6% langes enda aravtes pettuse ohvriks.
Vaatamata nendele negatiivsetele kogemustele on eestlaste usaldus internetikanalite vastu üsna kõrge – 80% vastanutest üldiselt usaldavad e-kaubanduskanaleid, 8% vastanutest kinnitasid, et usaldavad e-kaubanduskanaleid täielikult.
"Oskus digitaalsete kanalite kaudu osta on tänapäeval väga kasulik oskus. See suurendab inimese valikuvõimalusi, võimaldab ostusid mugavalt ja soodsamalt sooritada. 86% eesti inimeste arvates aitab e-ostlemine kokku hoida aega ning 26% arvates saavutada parimat hinna ja kvaliteedi suhet," kommenteeris SEB juhatuse liige Ainar Leppänen.
"Kuid nii nagu igas kiiresti arenevas valdkonnas, pakutakse ka e-kaubanduses aeg-ajalt lahendusi, millest kõik ei pruugi olla usaldusväärsed, ning ka sellega peab iga e-ostleja arvestama. Osta tasub e-kaupmeestelt, kelle lahendused on turvalised ja usaldusväärsed," sõnas ta.
SEB e-kaubanduse uuring korraldati SEB Eestis, Lätis ja Leedus koostöös Norstatiga kevadel. Uuringust võttis osa rohkem kui 3000 inimest, nende seas üle tuhande eestlase.