Autor: Indrek Kald • 18. juuli 2019

Veebiostude osakaal kasvas Eestis kahe aastaga 33%

Kui aastal 2016 tehti Eestis kõikidest füüsiliste kaupade ostudest 6,2 protsenti läbi interneti, siis kahe aastaga tõusis see näit pea kolmandiku võrra, 8,2 protsendi peale.
DPD toimetab üle Euroopa igapäevaselt kohale miljoneid pakke.
Foto: DPD

Lühikese ajaga on muutunud ka mitmed teised e-kauplejate harjumused ja eelistused, näitab logistikaettevõtte DPD tellitud rahvusvaheline uuring.

"DPD toimetab üle Euroopa igapäevaselt kohale miljoneid pakke ja selliste mahtude puhul on ka väiksemad muutused e-ostlejate eelistustes kohe näha ja omavad suurt mõju," märkis DPD Eesti e-ärisuuna juht Margot Heinsalu.

"Kõige suuremaks väljakutseks meile ongi see, et kogu e-kaubandus on muutumas ja arenemas tohutu kiirusega, mida näitavad ka meie iga-aastased uuringud. Pakiäri valdkonnal on siin oluline roll tuleviku harjumuste suunamisel ning uute tehnoloogiliste lahenduste kasutusele võtmisel," sõnas ta.

Lisaks üldisele mahtude suurenemisele on näiteks kahe aasta suurimaks muutuseks olnud noorte e-ostlejate tulek, kes on juba harjunud oste netist tegema ja seda ka suures mahus. Noored ostlejad paistavad silma ka nõudlikkusega kõikides kategooriates – neile on ühtviisi oluline e-poe turvalisus, disain, klienditeenindus jms.

Uute e-ostlejate mõjul on kogu e-kaubandus selgelt liikunud ka ühe rohkem mobiilsetesse seadmetesse, mille kaudu tehtavate ostude hulk on kahe aastaga tõusnud kümme protsenti.

Margot Heinsalu sõnul on see ilmselt ka põhjus, miks vahepeal on oluliselt vähenenud e-ostlejate harjumus minna otse e-kaupluste lehtedele ning selle asemel on üha hoogsamalt tõusmas sotsiaalmeedia kanalite kaudu e-poodidesse jõudmine. Baltimaades paistavad selles osas silma just eestlased.

"Selgelt muutunud suund on ka tagastuste tegemise normaliseerumine. Kahe aastaga on tagastatud ostude hulk tõusnud viis protsenti ning see kasvutrend muutub kindlasti veelgi järsumaks," lausus Heinsalu.

Samuti on oluline areng toimunud kaubakategooriates – püsivas kasvus on värske toidu- ja joogikauba tellimine (+2%), kuid vähenenud (-6%) on raamatute tellimise osakaal.

Kui mujal maailmas on 2016. ja 2018. aasta uuringu andmeid võrreldes kõige suurimaks muutuseks pakkide tellimise sihtkoha eelistuse muutus, siis Eestis on see näitaja olnud juba mõnda aega püsiv.

Nimelt on Euroopa inimesed üha rohkem enda jaoks avastamas pakiautomaate, kuigi muutus on aeglane ning siiani lasevad nad enda internetist tellitud kauba tuua peamisel otse koju (84%). Eesti elanikud eelistavad juba mitu aastat ülekaalukalt pakiautomaate. Tervelt 80% uuringus osalenud Eesti elanikest on tellinud oma kauba just pakiautomaati.

DPD grupi e-poodlemise baromeetri raporti koostas uuringufirma Kantar TNS. Anonüümsed intervjuud viidi läbi 24 328 osalejaga 21 Euroopa riigis, sealhulgas Eestis. Valimisse kuulusid inimesed alates 18. eluaastast, kes eelmisel aastal olid teinud vähemalt ühe füüsilise eseme ostu veebis.

DPD teenindab Eestis nii era- kui ärikliente ligi 260 kulleri ja 230 sõiduki abil ning annab lisaks tööd 135 inimesele.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755