Autor: Indrek Kald • 12. september 2019

Hansaposti IT-platvormi Soome viimine nõudis Finestmedialt pea aasta

Mullu Hansapostiga ühinenud Soome veebikaubamaja Hobby Hall töötab suvest Eesti IT-firma Finestmedia loodud platvormil, mille rakendamine Soomes võttis aega pea aasta.
Finestmedia veebikaubanduse juhtivkonsultant Martin Lond.
Foto: Karen Härms

Finestmedia veebikaubanduse juhtivkonsultandi Martin Londi sõnul on Hansaposti platvormi kasutuselevõtmine Soomes olnud keeruline, kuid inspireeriv ülesanne.

Ligi aasta kestnud arendustööde käigus viidi Hobby Halli keskkond üle EPiServeri platvormile, integreeriti Soome logistika-, tarne- ja dropship-partnerid, lokaliseeriti tootereeglid, tarnetsoonid ning loodi toimivad makse- ja järelmaksu lahendused. Lisaks migreeriti andmed ja SEO.

Kasutajaliidese taga üle 20 integratsiooni

Hansaposti leht vahendab tooteid enam kui 160 tarnijalt, kes saadavad platvormile igal aastal umbes 810 000 toodet.

Finestmedia loodud Hansaposti platvorm on Londi kinnitusel e-kaubandusmaastikul üks võimekamaid lahendusi. "Veebipoe kasutajaliidese taga on tegelikult üle 20 integratsiooni erinevate tarne-, logistika- ja maksepartneritega, mis aitavad kaasa sellele, et ostu sooritamine oleks lihtne, tarne kiire ning võimalike probleemide lahendamine samuti sujuv," rääkis Lond.

"Hansaposti veebipood on tõestus sellest, et hästi toimiv platvorm ei aita vaid tõhusamalt tegutseda ja käivet kasvatada, vaid see loob ka uusi äriperspektiive," lisas Martin Lond.

Arenguhüpe muutis ettevõtte tõhusamaks

Hansaposti asutaja ja juhatuse liikme Taavi Rajuri sõnul on Eesti suurim e-ostukeskkond teinud viimaste aastatega läbi suure arenguhüppe, tänu millele on platvorm muutunud oluliselt tõhusamaks ja äri tulusamaks.

"Hansaposti e-poes müüdavate toodete valik on kasvanud varasemaga võrreldes ligi kümnekordseks ning see on aidanud meil paari aastaga käibe sisuliselt kahekordistada. Hansaposti ja Lätis samal platvormil töötava Xnet.lv edukas kogemus lõi hea pinnase ka Hobby Halli ostukeskkonna põhjalikuks upgrade´iks," sõnas ta.

"Ärianalüüs näitas, et meie platvormile üleminek aitab muuta Hobby Halli keskkonda klientidele lihtsamaks ja funktsionaalsemaks, partneritele mugavamaks ning majandamise mõttes oluliselt tõhusamaks," lisas Taavi Rajur.

Tema sõnul on Hobby Hall uus platvorm igati kenasti käivitunud ning lisaks Soome ostlejatele osaks saanud laiemale kaubavalikule on enamus seni Hobby Halli keskkonnas müüdud tooteid nüüd saadaval ka Hansaposti veebipoes. "Ühine platvorm aitab kaasa sellele, et kaubavalik nii Eesti, Läti kui ka Soome lehel täieneb iga päev," lisas Rajur.

Pea pool ühendfirmast Soome pereäri kontrolli all

Hobby Hall ja Hansapost ühinesid möödunud aasta märtsikuus, mil Eesti suurim veebikaubamaja Hansapost soetas 46 protsenti Soome kaubandusettevõttest. Loodud ühendettevõttest kuulub 46% Soome pereettevõttele SGN Group, kaheksa protsenti kuulub ettevõttele Four P&P Consulting OY.

Ühinemise järel säilitasid ettevõtted kohalikud kaubamärgid: Hobby Hall Soomes, Hansapost Eestis ning Xnet ja Upstore Lätis. 1992. aastast alates Eestis tegutsenud Hobby Hall lahkus Eesti turult 2009. aastal, mil otsustati keskenduda äritegevusele Soomes.

Pea 20aastane Finestmedia AS on 100% Eesti kapitalil põhinev ettevõte, mille peakontor asub Tallinnas ning tütarettevõte Poolas Gdanskis. Ettevõtte enam kui sajaliikmeline meeskond teenindab organisatsioone valitsussektorist, pangandusest, logistikavaldkonnast, julgeolekustruktuuridest ning kaubandusest.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755