• 07.10.19, 06:20
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Riigikogu arutab täna avaliku sektori tarkvaraarendust

Riigikogu riigieelarve kontrolli erikomisjon arutab tänasel avalikul istungil riigikontrolli aruannet avaliku sektori tarkvaraarenduste projektidest.
Riigikontrolli juht Janar Holm.
  • Riigikontrolli juht Janar Holm.
  • Foto: Tairo Lutter
Avalik istung algab kell 13.15 ja seda on võimalik jälgida veebiülekandes.
Riigikontroll vaatles auditiga "Avaliku sektori tarkvaraarenduse projektide juhtimine", kas ja miks riigiasutuste tarkvaararendused ebaõnnestuvad, samas püüti välja tuua erinevate asutuste parim praktika tarkvara arendamisel ning olulisemad edutegurid arendusprojektide elluviimisel.
Oma auditis analüüsis riigikontroll üheksa infosüsteemi arendamist kaheksa ministeeriumi valitsemisalast. Audit näitas, et viis arendusprojekti (EHR, KOTKAS I, MATS, RHR, RIHA) olid läbi viidud tõhusalt ehk olulises osas ettenähtud eelarvega, kokkulepitud ajaks ja vajaliku funktsionaalsusega. Saas neli arendust (ETIS2, e-Täitur, SKAIS2, UUSIS) ebaõnnestusid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Auditis märkis riigikontroll, et kuna asutuste asjaajamine ja inimeste teenindamine sõltuvad üha enam e-teenustest, on tarkvaraarenduse projektide ebaõnnestumise kahjud oluliselt suuremad kui pelgalt nende arendamiseks kulunud raha.
Tänasele istungile on kutsutud haridus- ja teadusminister Mailis Reps, sotsiaalminister Tanel Kiik ning sotsiaalministeeriumi, tervise ja heaolu infosüsteemide keskuse, registrite ja infosüsteemide keskuse, kohtutäiturite- ja pankrotihaldurite koja, siseministeeriumi infotehnoloogia- ja arenduskeskuse, politsei- ja piirivalveameti, majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi, infotehnoloogia ja telekommunikatsiooni liidu ning riigikontrolli esindajad.
Videosalvestist saab hiljem vaadata riigikogu Youtube´i kanalilt.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.10.25, 14:52
Esecom toob turule Zoomi kõnekeskuse, et pakkuda maailmatasemel kliendisuhtlust
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele