Indrek Kald • 3 detsember 2019

Elisa ja 1oT koostöö lihtsustab asjade interneti kasutamist

Telekomiettevõte Elisa tõi Eestis turule mitmel pool maailmas kasutatava äriklientidele suunatud uudse haldussüsteemi, mis võimaldab IoT ehk asjade interneti turul tegutsevatel ettevõtetel SIM-kaarte juhtida.

Elisa ja 1oT lahendus.  Foto: Elisa

Elisa võttis koostöös idufirmaga 1oT kasutusse platvormi, mis annab partneritele vabad käed enda teenuste juhtimisel ehk kui varem said partnerid hallata enda SIM-kaarte läbi Elisa, siis tänasest ei pea enam ettevõtte poole pöörduma.

Elisale litsentseeritud 1oT platvorm on arendatud ligi saja üleilmse IoT ehk asjade interneti ettevõtte tagasiside põhjal ning teenindab 300 000 SIM-kaarti Ameerikast Austraaliani.

Teenus on mõeldud Elisa äriklientidele, kes soovivad ühendada oma targad seadmed mobiilside võrku Eestis ning välisriikides. Klientidel on võimalus ise aktiveerida, avada, tellida ja sulgeda SIM-kaarte. Lisaks näeb klient kaartide kasutusajalugu, võrgu informatsiooni ning pakub võimalust valida hinnapakette, seadistada kasutuslimiite ja saada automaatseid teavitusi.

1oT asutaja ja tegevjuhi Märt Kroodo sõnul haldavad nende platvormi kaudu SIM-kaarte mitmed tõukeratta jagamisteenuse ettevõtted Ameerika Ühendriikides ja Euroopas ning logistikaettevõtted Aafrikas ja Aasias.

"1oT platvormi kasutavad näiteks lindude rändekaarte koostavad ettevõtted, kes on võrku ühendatud jälgimisseadmed paigaldanud lindude külge ning jälgivad perioodiliselt nende teekonda," lisas ta.

Kroodo sõnul on asjade interneti ettevõtetele oluline lisaks võrguühenduse kvaliteedile ka kontroll oma SIM-kaartide üle ning võimalus reageerida kiiresti erinevatele olukordadele. "Päeva lõpuks on IoT ettevõtete põhitegevus kuskil mujal. Nad teenindavad üldjuhul oma lõppklienti ning võrguühendus koos selle efektiivse haldusega peab nende põhiäri 100% toetama. Selleks on 1oT arendatud haldusplatvorm ka loodud," rääkis ta.

Elisa äriarenduse osakonna juht Merli Üle sõnas, et uuenduslik tarkvara annab äriklientidele suurema vabaduse enda teenuste juhtimiseks, sh ka juhul, kui nende enda teenus vajab Elisa mobiilsidet.

"Tahame, et meie praegused ja tulevased partnerid saaks oma äri korraldada täpselt nii nagu nad ise seda soovivad. Seepärast pakumegi koostöös idufirmaga 1oT oma klientidele platvormi, mis võimaldab neil juhtida teenust kordades efektiivsemalt ning pakkuda enda klientide suuremat paindlikust ja kiiremat klienditeenindust," rääkis ta.

Edaspidi saab klient kiiremini tegutseda ning lahendada küsimusi vaid mõne nupuvajutusega, sest varem käis kaartide aktiveerimine, muutmine ja sulgemine läbi Elisa, lisas Üle.

Kuula Äripäeva raadio saadet asjade internetist SIIT, stuudios olid Merli Üle ja Märt Kroodo.

Jaga lugu:
ITUUDISED UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Ituudised uudised igal nädalal enda postkasti.

Ituudised.ee toetajad:

Indrek Kald
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Äripäeva reklaamiosakond
Äripäeva reklaamiosakondTel: 6670 105
Mari Sarapuu
Mari SarapuuIT konverentside programmijuhtTel: 5372 1821