Indrek Kald • 18 detsember 2019

Eesti IT-firmal kulus Poolas esimese miljoni teenimiseks kaks aastat

Eesti IT-ettevõttel Finestmedia kulus Poolas miljoni euro teenimiseks kaks aastat, järgmise miljoni loodavad nad kokku saada kaks korda kiiremini.

Poola on Eestist rahvaarvult 30 korda suurem.  Foto: Pixabay

Poola turul edu saavutamine võib Finestmedia äriarendusvaldkonna juhi ja juhatuse liikme Sören Hejnfelti sõnul osutuda väga keeruliseks katsumuseks. "Nagu selle riigi rahvaarv, on ka kõik muu seal 30 korda suurem ja võtab palju rohkem aega kui Eestis. Ja kui saadki lõpuks jala ukse vahele, ei hakka raha 30 korda kiiremini sisse voolama. Poola turul toimetamiseks tuleb olla vastupanuvõimeline, paindlik ja kannatlik," kinnitas ta.

Finestmedia on Hejnfelti sõnul suutnud tänaseks luua tervikliku arendusmeeskonna Gdanskis, kes on sõlminud esimesed tulusad kliendilepingud.

"Meil kulus esimese miljoni euro teenimiseks kaks aastat. Turule sisenemise käigus saadud õppetunnid on aidanud meil arengule kiirem käik anda ning võtta maksimumi, mida Poolal meile pakkuda on. Ma ei näe mingit põhjust, miks me ei peaks suutma teenida järgmise miljoni kaks korda lühema ajaga ning säilitada seda kasvutempot ka tulevikus," rääkis ta.

Finestmedia äriarendusjuhi sõnul on Poola Eesti IT-firmade silmis suure potentsiaaliga. Sören Hejnfelti soovitus ettevõtetele, kes kaaluvad sellele maale sisenemist, on lihtne: kui sa pole piisavalt tugev, et elada üle 2-3 aastat katsetamist ja võimalikku ebaõnnestumist, ära hakka üritama.

Finestmedia viis soovitust Poola turule sisenejaile

Finestmedia äriarendusvaldkonna juht Sören Hejnfelt loetles ka viis peamist õppetundi, mida tasub Poolas arvesse võtta:

1. Ära mine Poola odavat allhanget tegema. Poola ei ole riik, kust otsida lihtsate arendustööde jaoks odavat tööjõudu. "Tegelikult ei kaalunud Finestmedia kunagi sellist stsenaariumi, sest meie partnerluskoostööd on selleks liiga keerukad ja ärikriitilised. Me läksime Poola, et eksportida tõhusa digitaliseerimisprotsessi elutsükli haldamise ja äriekspertiisi poolest tuntud Finestmedia brändi riiki, mille ärimaastik on Eestile mõnevõrra sarnane. Poola on vaid algus – töötame selle nimel, et laiendada tegevusi aastaks 2021 ka teistele turgudele peale Eesti ja Poola,“ ütles Hejnfelt.

2. Ära eelda, et sind tervitatakse avasüli. Poola ettevõtted on välismaiste ja eriti alustavate ettevõtetega koostöö osas pigem skeptilised. "See tähendab, et pead väga hoolega läbi mõtlema, kuidas ja kus sa oma äri alustad. Meie otsustasime vältida Varssavit ning alustasime Tri-City piirkonnas Gdanski ümbruses. Meile tundus, et sealne ärikultuur on palju lähedasem Eestis levinud põhjamaisele stiilile ning me ei pea rinda pistma nii paljude takistuste ja äridogmadega," selgitas Hejnfelt.

3. Ole valmis oma lähenemist muutma. Poola turule sisenedes tuleb näidata üles erilist kohanemisvõimet. "Kui alustasime oma äri, olid meil hinnataseme, väärtuspakkumise ja konkurentsieelise osas väga jäigad hoiakud. Aga kui olime juba aasta aega peaga vastu seina jooksnud, saime aru, et olime olnud liiga kangekaelsed. Meil tuli saadaval olevate võimaluste haaramiseks oma seisukohti kohandada. Heade referentsprojektide saamiseks tasub kaaluda koduturust mõnevõrra teistsugust lähenemist," lisas Hejnfelt.

4. Austa kultuurilisi erinevusi. Finestmedia esindaja kinnitusel on Poola inimesed ja sealne ärikultuur väga erinev sellest, millega eestlased on harjunud. "Eestlased usuvad lamedasse struktuuri, minimaalsesse bürokraatiasse, kiiresse töötemposse ja avatud suhtlusesse. Seda ei saa eeldada oma koostööpartneritelt Poolas, kus tiitlid on üliolulised, kooskõlastusringid pikad ja väsitavad ning juhtkonnaga vahetu suhte loomine võimatu. Poolas keerleb kõik ümber maine – et meie partnerid ja võimalikud töötajad võtaksid meid tõsiselt, tuli meil rajada kontor Olivia Stari kõrghoonesse, Poola kõige prestiižsemasse kontorihoonesse väljaspool Varssavit. Selliste kulutuste tegemine võib osutuda äri alustamisel väga riskantseks," tõdes Sören Hejnfelt.

5. Investeeri maksimaalselt töötajatesse. Heijnfelti sõnul on õigete inimeste leidmine kõige suurem katsumus. Finestmedia otsustas lausa asutada eraldiseisva personaliotsingu firma, et leida turult parimaid IT-talente. "Meie HR-üksus teenindab täna Poola IT-ettevõtteid ning laienesime just Gdanskist ka Krakowisse. Selle investeeringuta ei oleks me oma parimaid töötajaid leidnud," kinnitas ta.

Hejnfelti sõnul tuleb silmas pidada, et Poolas on ka värbamistsükkel oluliselt pikem. Tipptasemel IT-töötaja leidmiseks kulub ligikaudu kuu aega, misjärel tuleb oodata umbes kolm kuud, kuni ta oma senises töökohas avalduse esitab ja töölt lahkub.

Jaga lugu:
ITUUDISED UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Ituudised uudised igal nädalal enda postkasti.

Ituudised.ee toetajad:

Indrek Kald
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Äripäeva reklaamiosakond
Äripäeva reklaamiosakondTel: 6670 105
Kertu Karner
Kertu KarnerIT konverentside projektijuhtTel: 553 7112