Autor: Indrek Kald • 17. veebruar 2020

Eesti idufirma pääses Techstarsi muusikatehnoloogia kiirendisse Los Angeleses

Sündmustele masinõppel põhinevat analüütika- ja digiturunduse platvormi arendav FanSifter kaasas 300 000 dollarit ja pääses esimese Eesti idufirmana Techstarsi muusikatööstuse kiirendisse Los Angeleses.
FanSifteri tiim koos asutaja ja juhi Aivar Laanega.
Foto: Herkki Erich Merila

"FanSifter on masinõppel põhinev kliendiandmete analüütika- ja digiturunduse automatiseerimise platvorm, mis aitab muusika-, meelelahutus- ja spordiüritustel müüa rohkem pileteid, fännitooteid või elamustooteid," selgitas ettevõtte asutaja ja juht Aivar Laan.

Ürituste produktsiooni ja turunduskommunikatsiooni valdkonnas on ta töötanud üle 25 aasta. "Viimased viis aastat oleme otsinud võimalust, kuidas põimida veelgi jõulisemalt ürituste digiturundus ja andmeanalüütika, et jõuda paremini iga ürituse sihtrühmani. Tänu klientide tagasisidele ja turu perspektiivile sündis startup FanSifter," rääkis Laan.

Tema sõnul ei lahenda ettevõte vaid üht live-sündmuste suurimat probleemi ning sellega kaasnevat ebaefektiivsust, vaid aitab hoida kokku turundusmeeskondade väärtuslikku aega, mis täna kulub peamiselt manuaalsetele tegevustele fänniandmete käitlusel ja digikampaaniate planeerimisel.

"FanSifteri analüütika tööriist aitab ürituste digiturundajatel nutikamalt segmenteerida, profileerida ja rikastada oma klientide andmeid ning tööriist automatiseerib personaliseeritud kommunikatsiooni," kinnitas Laan.

"See tähendab, et live-sündmuste korraldajad saavad lansseerida veelgi täpsemaid kampaaniaid e-maili, sõnumite, Facebooki või Instagrami vahendusel, kasutades isikustatud sisu ja lähenemist, kus kõik on viimse detailini mõõdetav," selgitas Laan. Tema sõnul kasutab FanSifter platvormis ka tehisintellekti võimalusi.

FanSifter on ühtlasi esimene Eesti idufirma, mis ühines mentorluspõhise kiirendiga Techstars Music Los Angeles. Selle muusikatehnoloogia programmi investorite hulka kuuluvad Warner Music Group, Sony, Concord, Peloton, AVEX, Bill Silva Entertainment, RecoChoku, Royalty Exchange, Q Prime Management ja Entertainment One.

FanSifters kolis enamiku tiimist 13 nädalaks Techstars Music Los Angelesi kontorisse, kus neid juhendab 300-liikmeline meeskond, kuhu kuuluvad muusikatööstuse tippjuhid, investorid, artistid ning tehnoloogiafirmade esindajad.

Aivar Laan kinnitas, et Techstars Music Los Angeles pole tavaline kiirendi, vaid meelelahutustööstuse ja live-sündmuste maailma parim ja mõjuvõimsaim programm, mis aitab tuua innovatsiooni valdkonda.

Tema sõnul avab programmis osalemine neile mitmeid uksi Põhja-Ameerika muusikamaailma. Laan rõhutas, et programmis jagavad igapäevaselt enda teadmisi ja kogemusi Live Nationi, AEG, Ticketmasteri, Warner Musicu, Sony Musicu, Avexi, Disney, TikToki ja Soundcloudi juhid ning maailmakuulsad muusikatähed nagu Jillionaire, D∆WN või Linkin Parkist tuntud Brad Delson.

FanSiftersi selle rahastusvooru üks peamisi investoreid Thomas Padovani - Adcashi looja, kes investeerib Bellone Investi kaudu - ennustab Eesti iduettevõttele suurt edu.

"Investeeringute valimisel vaatame alati ettevõtjate poole, kes lahendavad päriselu probleeme ning keda on turg ka altim vastu võtma. FanSifter lahendab massiivse ärivaldkonna puudujääke, millest saavad kasu mitmed live-sündmuste osapooled," sõnas ta.

"Nii ürituste korraldajatel kui piletimüügiettevõtetel on võimalus tänu täpsemale andmeanalüütikale saada parem ülevaade klientide ostukäitumisest ning seeläbi suunata neile tulevikus personaliseeritud pakkumisi," selgitas Padovani.

Lisaks nõustab Thomas Padovani koos oma ettevõttega AdCash FanSifteri arendusmeeskonda, et muuta ettevõttes loodav patenteerimisel olev tehnoloogia veelgi täpsemaks.

"AdCashis oleme keskendunud kiiremale ning efektiivsemale digitaalsele jälgimisele ja mõõtmisele. Usun, et meie kogenud tehnoloogia meeskond suudab aidata ka FanSifteril muuta enda platvormi veelgi täpsemaks ning efektiivsemaks," sõnas Thomas Padovani.

Vooru juhtivinvestorid olid Techstars, Bellone Invest ja Webinfluence Group koos Change Ventures Fund I ja Siena Capitaliga. FanSifteri eesmärgiks on käesolevas investeerimisvoorus kaasata kuni 500 000 dollarit.

Üleilmse võrgustiku Techstars asutajad aitavad omavahel ühendada ettevõtjaid, eksperte, mentoreid, investoreid, kogukonnajuhte ja korporatsioone, eesmärgiga kasvatada idufirmasid ning aidata kaasa nende arengule. Techstars kiirendi portfelli kuulub üle 1900 ettevõtte.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755