• 09.09.24, 12:21

IT-firma juht: osad arvavad, et meiliturundus on surev nähtus, ma ei usu seda

Kuigi meiliturunduse osas levivad vastakad arvamused, peab tarkvaraettevõtte Flowit Estonia juht ja ITLi ekspresident Juhan-Madis Pukk seda uute klientide leidmisel tõhusaks kanaliks.
Viimastel aastatel 15-20 inimesele tööd pakkunud IT-ettevõte Flowit ostab erinevaid turundustegevusi sisse, fotol firmajuht Juhan-Madis Pukk.
  • Viimastel aastatel 15-20 inimesele tööd pakkunud IT-ettevõte Flowit ostab erinevaid turundustegevusi sisse, fotol firmajuht Juhan-Madis Pukk. Foto: Marko Mumm
“Osad arvavad, et see on surev nähtus. Mina pigem arvan, et ei ole. Vähemalt mõnda aega veel. Maine pole sel mingis mõttes väga hea, aga lõpuks on oluline kuluefektiivselt oma sõnumi edastamine,” kinnitab ta.
Kuidas aga saada aru, et meiliturundus või sotsiaalmeediaturundus on olnud edukas? “Minu üks väheseid kriteeriume on sel puhul uute kontaktide või päringute hulk. See on kõige olulisem lõpuks,” selgitab Pukk.
Nad on ka uurinud oma klientide teekonda ettevõtteni. “Meie puhul on see hästi erinev. Palju on seda, et olemasolev klient soovitas, kodulehele tullakse, samuti on varem meieni jõutud avaldatud arvamusartiklite pealt. Küll aga ei ole see piisav, vaid vaja on ka proaktiivseid tegevusi, millest meiliturundusel on kindlasti oma koht,” avab Pukk.
Liiga väike firma oma turundustiimi jaoks
Viimastel aastatel 15-20 inimesele tööd pakkunud Flowit on firmajuhi sõnul liiga väike oma turundustiimi jaoks. Seetõttu on nad erinevaid turundustegevusi sisse ostnud.
Ettevõtte turunduskanaliteks on peamiselt olnud Facebook ja LinkedIn (“need on ajapikku tekkinud, n-ö ”peavad olema“ kanalid,” põhjendab Pukk). Lisaks muidugi enda ettevõttes loodud koduleht, eraldi koostööd on tehtud ka suhtekorraldusagentuuriga.
Meiliturunduse põhiküsimus on andmebaasi suurus
Meiliturundust proovisid nad alguses ise teha, ent ei jäänud tulemusega rahule. Leidmaks sel teel aga uusi kliente, alustas IT-ettevõte Flowit koostööd Äripäeva Infopangaga, mis pakub teenust nimega Agent. See tundus kõige mõistlikum pakkumine, kinnitab Juhan-Madis Pukk.
Koostööpartneri valikul olid tema sõnul olulisimateks teguriteks kogemused ja teadmised. “Kui räägime meiliturundusest, siis on põhiküsimus, kui suur on pakutav andmebaas,” lisab ta veel ühe mõõdiku.
Esimene koostöö hõlmas kolme kuu jooksul kolme kampaaniat. “Infopangal oli konkreetne andmebaas konkreetsetest inimestest ja ma sain pärast ka teada, kes kuhu klikkis ja oli aktiivne. Saime need kliendikontaktid endale, et nendega edasi tegeleda – see oli kõige olulisem kriteerium,” kirjeldab Pukk Agendi teenust.
Kogemus ja ekspertiisi näitamine
“Infopangal on kogemus märkimisväärselt suurem kui meil. Infopanga turundusjuht oli selliseid kampaaniaid palju teinud, soovitas meile erinevaid asju – mõni töötas ja mõni mitte ja vajadusel tegime ka jooksvalt kampaaniatesse muudatusi, et need paremini tööle saada,” lisab IT-ettevõtte juht. Kogemus ja ekspertiisi näitamine on tema sõnul väga oluline iga teenusepakkuja puhul.
Sihtgrupid kampaaniateks defineeris Flowit koos Äripäeva Infopangaga. “Sõltus sellest, kui palju mingi sektori kohta kontakte on, selle pealt panime kokku nimekirjad. Lõpptulemusega jäime rahule,” märgib Juhan-Madis Pukk.
“Pole paremat kanalit info vahetamiseks“
Näeb ta aga meiliturundusel ka mingeid puudusi? “Ei, ma olen ikka selle usku. See on end tõestanud ja töötab, ma ei näe takistusi,” vastab IT-firma Flowit juht ning üks omanikke. Kuigi Ameerikas on tema sõnul põhiline turunduskanal SMS, pole Eestis sinna veel jõutud.
“Usun, et 2-3 aasta pärast on erakliendile SMS-turundus ka Eestis populaarne. Ärikliendile jääb meilikanal, seda loetakse, pole paremat kanalit välja mõeldud info vahetamiseks. Meilide saatmine, enda meeles hoidmine, stabiilne meenutamine – ma arvan, et see jääb. Samas ei saa see jääda ainukeseks kanaliks, vaid kombineerituna teiste kanalitega saab päris efekti kätte,” loetleb Juhan Madis Pukk meiliturunduse eeliseid.
Mis võimalusi Agent pakub ning millised on teiste ettevõtete kogemused selle teenusega, loe siit:

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.09.24, 15:53
KPMG ekspert: kõige kiiremini tasub ära rutiine automatiseeriv AI-rakendus
Tehisintellekti rakendades toovad kõige kiiremini kulutused tagasi rahaliselt suure mõjuga lahendused, näiteks allahindluste ja lao optimeerimine, aga ka senise käsitsitöö automatiseerimine.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele