4. juuni 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Margus Uuetoa: meie ettevõtetes ei oska inimesed tehnoloogiat rakendada

Margus Uuetoa
Foto: Erakogu
Londonis 23.-24. maini toimunud Cisco poolt korraldatud üritusel "Internet of Things World Forum" osalemisest sai mõtlemisainet ja tähepanekuid tehnoloogia kasutamise kohta ettevõtetes Mecro IT-juht ning äri-ja finantstarkvara lahenduste konsultant Margus Uuetoa.

„Kahel päeval räägiti ja näidati, kuidas asjade internet (IoT) saab aidata ettevõtetel efektiivsemalt oma tööd korraldada. Räägiti näidete najal palju sellest, kuidas IoT aitab ühendada äri, tehnoloogia ja ühiskonda,“ selgitas Uuetoa.

Mis räägitust endale huvitav tundus?

Meie ettevõtete ees seisab üks suur ülesanne - kuna meil kõigil on soov äriprotsesse automatiseerida, siis ei tohi me ära unustada inimest ja inimeste vahelist kommunikatsiooni. IoT aitab ka siin, ühendades inimesed.

Millised uued mõtted tekkisid?

Tehnoloogia on võimaldanud luua super lahendusi äriprotsesside lihtsustamiseks. Mulle tundub, et tehnoloogia- ja tippspetsialistid on oma arenguga läinud väga palju tavainimeste/arvuti kasutajate oskustel eest ära. Meie ettevõtetes ei oska inimesed tehnoloogiat rakendada. Ja see ei  ole mitte ainult Eesti probleem - foorumil sain kinnitust, et sama probleem on igal pool mujalgi.

Mida Eesti ettevõtjad ja arendajad võiksid tähele panna ning teistmoodi teha?

Ettevõtjad peaksid ise uurima rohkem tehnoloogia arenguid. Siin ei aita meid enam klassikalised IT-juhi oskused, sest tihti on meie (üle maailma) IT-juhid liiga kitsalt vaatamas vaid tehnoloogia poolelt häid lahendusi. Meil on vaja inimesi, kes oskavad lugeda äri vajadusi ning vastavalt äri vajadustele leida IT-maailmast parimad lahendused või nende puudumisel ise äri toetavad lahendused välja mõelda.

Arendaja all pean ma silmas arendajat, kui teenuse pakkujat, kes loob toote ja selle ka siis rakendab. Arendajate probleem on aga selles, et nemad tihti ei oska näha äri probleemseid kohti - nemad suudavad vaid lahendada äri poolt kirjeldatud probleemi. Tihti on probleem aga kuskil hoopis sügavamal, kuhu arendajad kunagi ei jõua.

Ettevõtted peavad hakkama kasutama "tõlki", kes tõlgiks äri vajadused arendajale arusaadavaks ja vastupidi - näeks tehnoloogia kasutamise võimalusi ettevõtte äriprotsesside efektiivistamisel.

Intervjueeris Aali Lilleorg

Autor: Margus Uuetoa

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755