5. november 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Uus tehnoloogia rakendab piraatluse kasumit teenima

Videolõikude omanikud võivad juba lähitulevikus hakata piraatide kiuste raha teenima, kui interneti suhtlusvõrgustiku MySpace ja muusikakanali MTV püüdlusi saadab edu.

Paljudes suhtluskeskkondades saavad kasutajad ise videolõike üles riputada, kuid see on tõeline peavalu videolõikude autoriõiguste omanikele. Nii eemaldab näiteks YouTube pidevalt kasutajate poolt üles pandud muusikavideoid ja lõike telesarjadest, mille ülesriputamine on rikkunud autoriõigusi, kirjutas New Scientist.

Just autoriõiguste küsimus on üks peamisi probleeme, mis takistab videokeskkondadel hetkel kasumit teenida.

Uudne lahendus ei püüa ebaseaduslikult üles riputatud videolõike lihtsalt eemaldada, vaid lisab lõigule reklaami, mis toob raha videolõigu tegelikele omanikele.

Katsetes lisatakse keskkonna MySpace kasutajate poolt üles laetud MTV videolõikudele reklaam, mis toodab kasumit MTV võrgustikku kuuluvatele telekanalitele, lisaks MTVle veel BET, Comedy Central, Spike ja Nickelodeon.

Lahendus põhineb California firma Auditude tehnoloogial, mis analüüsib telekanalite sisu ning võrdleb seda MySpace’i kasutajate poolt laetud lõikudega. Kui tekib kattuvus, lisatakse autoriõigustega kaitstud lõigule reklaam.

„See muudab kõik,“ ütles keskkonna MySpace müügi- ja marketingivaldkonna president Jeff Berman. „Me astume „ei“-maailmast „jah“-maailma, kaitstes samas autoriõiguste omaniku õigusi.“

Videolõigule lisatud reklaam võtab enda alla hetkel ekraanist ühe kolmandiku, näha saab, kust on lõik pärit, millal see oli eetris ning pakub ka linke lehekülgedele, kus seda saab vaadata täispikkuses või võimalust saade endale tasu eest alla laadida. Siiski pole reklaami selline kujundus veel päris kindel, sest analüüs peab näitama, kuidas lahendus sobib vaatajatele ja reklaamiandjatele.

Videokeskkond YouTube tuli mullu välja oma tarkvaraga, mis tunneb ära varastatud lõigud ning eemaldab need automaatselt või lisab neile reklaami. See lahendus eeldab, et autoriõiguste omanikud annaksid iga kord kasutada oma materjali, et selle põhjal saaks varastatut leida.

Auditude seevastu otsib ka arhiivimaterjalide hulgas ning suudab automaatselt tuvastada, kui televõrkudest näpatud sisu jõuab veebikeskkonda.

Kindlasti on kahe suurfirma initsiatiiv väga oluline, rõhutavad analüütikud – täna veel valitsev autoriõiguste kaitsmise meetod (ebaseaduslikult kasutaud lõigu eemaldamine) on vajumas minevikku.

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755