Plaadifirma Atlantic Records digimüük tegi CD-de müügie ära

Muusikatööstuse ühe lipulaeva Atlantic
Recordsi võrgumüük jõudis 51 protsendini, ületades esmakordselt traditsioonilise
konservmuusika müügi. Muusikatööstuse pirukas jääb kokkuvõttes aga jätkuvalt
lahjemaks.

Tänavuseks muusika müügiks USA turul ennustab Forrester Research 10,1 miljardit dollarit, 2013.aastal aga 9,2 miljardit dollarit. Recording Industry Association of America andmeil oli sama number 1999.aastal 14,6 milljardit dollarit, kirjutas New York Times.

Atlanticu võrgumüügi annavad tooted nagu allalaadimine iTunesist ja mobiiltelefoni helinad. Warner Music Groupil, kellele leibel Atlantic kuulub, andis digimüük viimati 27 protsenti salvestatud muusika müügist USA turul.

Lootus, et digimüügi kasv kompenseerib CD-müügi kahanemise, on suuresti purunenud. Ses osas on olukord sarnane ajalehtedega, kus võrgureklaami müük kasvab, kuid reklaami kogumaht ikkagi väheneb. Seepeale otsib muusikatööstus ligipääsu tuludele valdkonnis, kus ta varem pole aktiivselt sees olnud nagu kontserdipiletite müük ja artistide tuuridega seotud kaup.

“Pole selge, kui palju suudab digimajandus tasa teha langust füüsiliste helikandjate müügis,” rääkis varasem EMI juhtivtöötaja, praegune Boston Consulting Groupi vanempartner John Rose. "Tegelik küsimus on selles, kuidas plaaditööstus suudab muutudes saavutada õigusi, et teenida rammusamat protsenti väärtuse pealt, mida ta artistide väljalaske rahastamise, marketingi ja asjaajamisega loob," ütles ta.

Aastast 1999, mil ilmus välja Napster, on muusikatööstuse käekäiku tähelepanulikult jälginud teised meediavaldkonnad: TV, film ja perioodilised trükised, kelle traditsioonilised ärid on samuti löögi all. Kõigis neis valdades üritavad juhid hoida alles nii palju traditsioonilisi tulusid kui vähegi võimalik ajal, mil käib üleminek digitaalsele müügile. Seda keerukat protsessi nimetas NBC Universali juht Jeff Zucker “analoogdollarite vahetamiseks digitaalsete krosside vastu.”

Meedias on võrgus teenitaval endiselt õige väike osa. NBC teatas end ootavat 2009.aasta digikäivet 1 miljard dollarit, ettevõtte eelmise aasta käive oli üle 15 miljardi dollari. Suurima ajakirjade kirjastaja Time Inc. (väljaanded Sports Illustrated, People, Fortune) teatel oli esimese poolaasta 2,2 miljardi dollarisest käibest digipäritolu 9 protsenti. Oktoobris sai New York Times Company onlainist 12,4 protsenti käibest.

Atlantic andis teada, et digimüügi osakaalu tõusuga samal ajal on CDde müük neil kahanenud vähem kui ülejäänud muusikatööstuses. Kogu muusikamüügist annab CDde müük endiselt üle kahe kolmandiku, Forrester Researchi hinnangul ei küüni kogu valdkonda arvestades digitaalse muusika müük pooleni käibest enne 2011.aastat.

“Arvan, et oleme selle asja endale selgeks teinud," kommenteeris Atlanticu president Julie Greenwald, "varem pidid paberil ühe joonega ühendama viis punkti, et maha müüa miljon plaati. Nüüd on punkte, mis tuleb miljoni plaadi müümiseks ühendada, 20." CD-de müügi asendamiseks peab raha tulema hulgast allikatest: mobiilihelinad, satelliitraadio, iTunes`i müük, muusika võrgus tellimise teenused. Samal ajal saavad plaadifirmad kulutada vähem raha artistide turundamisele.

Interneti-eelsel ajal, rääkis Greenwald, “oli meil küllalt raha, tegemaks promo nimel kõike võimalikku." Nüüd on videote tegemise ja uute plaatide promotuuride eelarveid lõigatud. “Nüüd pead olema nagu Leonard Bernstein,” rääkis Atlanticu tegevjuht Craig Kallman, "kindlustades, et igaüks tabab õiget nooti just õigel millisekundil." Atlantic Recordsi ajaloo kõvemate nimede hulgas on Ray Charles, John Coltrane ja Led Zeppelin.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi ITuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Derivco is looking for a SENIOR JAVASCRIPT DEVELOPER

Derivco Estonia OÜ

16. juuni 2017

Derivco is looking for a SENIOR FULL STACK DEVELOPER

Derivco Estonia OÜ

16. juuni 2017

Arvamused

Käsi­raamatud