Kalm: kultuuri toetamine sõltub juhtide huvidest

Kultuuriministeeriumilt kultuurisõbra tiitli saanud EMT juhatuse esimees Valdo Kalm ütles, et sponsoreerimisel on tähtsad isiklikud suhted ehk kui kultuurilembene on turundusinimesed ja juhtkond.

EMT juhatuse esimees Valdo Kalm kommenteeris, et nemad toetavad kultuuriüritusi seetõttu, et nad on ettevõtte sees küllaltki kultuurilembesed ning kultuuri toetamine on missioon. „Toetades kultuuri toetate ka kogu keskkonda,“ kinnitab Kalm. EMT vahendab suures osas kultuuri ka enda klientidele, kes saavad teatud soodustusega pileteid (Vanemuine, Eesti Kontsert, Viljandi Folk jms) osta. „Klientide poolset kultuuri kasutamist saame hästi mõõta, et kui palju nad on pileteid ostnud ning kultuuri tarbinud, kuid ettevõtte ärilist tulu on väga keeruline mõõta“ kommenteeris Kalm.

EMT puhul loevad kultuuri toetamisel palju ka isiklikud suhted. Suur osa on selles, kui palju kultuuri väärtustavad turundusinimesed ja juhtkond. Kuid siiski vaadatakse igat sponsorprojekti eraldi.

„Me oleme äri ettevõte ning riskime äris pidevalt ning kultuuri panustamine on samuti risk mis on väikese panusega millega võib saavutada palju,“ kommenteeris Valdo Kalm tuues näite Rulluisu Liidu näol, mida nad on toetanud ning millest on saanud rahvuslikuks spordialaks.

Kultuuriminister Rein Langilt saadud kultuurisõbra tiitli pälvis EMT pikaajalise kultuuri toetamise eest, kuid summasid, mis kultuuri toetamise alla on läinud ei osanud Kalm kommenteerida.

Silberauto esindaja Juhan Raudam ütles, et nemad toetavad kultuuriüritusi seetõttu, et autokultuuril ja kultuuril on palju ühist ning nad mõlemad on inimloomingu tulemus. „Me ei toeta kultuuriüritusi omakasupüüdlikel eesmärkidel,“ kommenteeris Raudam. Silberauto puhul on samuti väga tähtsad isiklikud suhted, kuna selle alusel tekib usaldus üksteise vastu. „Kui on hea idee, siis on võimalik saada toetust ka Silberautost,“ kinnitas Raudam.

Selver toetab põhiliselt väikeseid kultuuriüritusi Hiiumaast Ida-Virumaani (kirikukontserdid, ooperipäevad, Kukerpillide suvetuur). Selveri avalike suhete juhi Annika Vilu sõnul tahavad nad toetada üritusi mis toimuvad regioonides, et kultuuri liiguks ka Tallinnast välja. „Põhiliseks siduspunktiks on kindlasti need üritused, kus Selveri kauplused asuvad,“ ütles Vilu.

„Selveri sponsoreerimine ei ole seotud isiklike suhetega. Kui keegi tuleb sära silmil ja põhjendab ilusasti, et miks on antud üritus oluline, siis me üldiselt leiame antud ürituse toetamiseks ka vahendid,“ kommenteeris Vilu.

Infotarga tegevdirektor Jüri Ross ütles, et nemad saavad aastas umbes 500 sponsortaotlust, kuid 50 projektile annavad toetust. „Aastas kulub toetuste peale umbes 10 000 eurot,“ ütles Ross. Ning lisas, et tuttavaid on tunduvalt kergem toetada, kui päris võõrast.

Rossi kinnitusel on sponsorlus tarvilik tegevus, kuna nad on ühiskonna liikmed ning toetada tuleb toredaid ettevõtmisi nagu kunst, sport, kultuur, haridus.

Kultuuriminister Rein Lang tunnustas 30. jaanuaril ettevõtteid, kes on pikaajaliselt toetanud eesti kultuuri ning andis tänuüritusel üle kolm aasta kultuurisõbra tiitlit. Aasta kultuurisõbra tiitli pälvisid AS EMT, SA Heategevusfond Aitan Lapsi ja Vjatšeslav Leedo.

Minister Lang kinkis kultuurisõbra tiitli saajatele sepise, mille autoriks on Eesti Kunstiakadeemia metallikunsti magistrant Nils Hint.

Teist korda toimuvale tunnustusüritusele Tallinna Linnateatris oli kutsutud 51 ettevõtet, nende seas nii suurettevõtteid kui ka väiksemaid organisatsioone. Kõik ettevõtted on esitatud kultuurivaldkonna organisatsioonide poolt. Tiitlisaajate nimekirja saab vaadata SIIT.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ITuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Derivco is looking for a QA SPECIALIST

Derivco Estonia OÜ

01. märts 2018

Derivco is looking for an ANIMATOR

Derivco Estonia OÜ

01. märts 2018

Nortal is looking for a HEAD OF MARKETING

Nortal AS

28. veebruar 2018

Arvamused

Teabevara