Maksustame soovimatu e-reklaami

E-kirja kasutajate igapäevane probleem, et eraisikute ja ettevõtete e-postkastid täituvad soovimatute reklaamkirjadega, on muutunud väljakannatamatuks. Soovimatu reklaami järsuks vähendamiseks võiks e-posti teel saadetava reklaami maksustada, paneb ette Masskampaaniad.neti tegevjuht Siim Kaevats.

Selle tulemusena väheneks tuntavalt soovimatu e-reklaami hulk, paraneks teenuse üldine kvaliteet ja e-reklaami väärtuspakkumine muutuks oluliselt sisukamaks. Riigikassasse koguneks lisatulu mõnikümmend kuni mõnisada tuhat eurot aastas.
Maksustamisele ei kuulu ettevõtted, kelle andmebaasidega on inimesed ise vabal tahtel liitunud. Maksukohustus lasuks kõigil neil, kes edastavad internetiruumi mis tahes keelset soovimatut e-reklaami.

Sealjuures ei ole tähtis, kas e-reklaam saadetakse Eesti või välismaises serveris registreeritud domeenilt. Soovimatu e-reklaami maksustamise aluseks oleks väljasaadetavad e-kirjad, mille hulga peab deklareerima ja mille eest tuleb reklaamimaks tasuda enne kampaania algust. Kui seda ei tehta, võib soovimatu reklaami saaja esitada kaebuse, mille alusel rakendub trahvimäär deklareerimata jätmise eest.

Trahvimäär kujuneks selliselt, et deklareeritud e-reklaamimaks on 0,05 eurot ühe e-kirja eest, aga deklareerimata e-kirja eest tuleb maksta 0,5 eurot. Reklaamimaksu eirajate domeenid ja IP-aadressi kasutus Eesti internetiruumis blokeeritakse maksukohustuse täitmiseni. Maksukogujaks ehk kontrollorganiks võiks määrata Eesti Interneti Sihtasutuse.

Osale arutelus

  • Vilja Kiisler, Siim Kaevats

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ITuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

DERIVCO is looking for a TEST AUTOMATION TEAM LEAD

Derivco Estonia OÜ

11. august 2018

Arvamused

Teabevara