Enn Lamp Estonian Airist: E-kommertsi osakaal lennundusäris kasvab kiiresti

Äripäeva ITuudiste küsimustele vastab Estonian Airi e-kommertsi juht Enn Lamp.

Enn Lamp räägib turismivaldkonna IKT väljakutsetest pikemalt 26. Aprillil toimuval konverentsil „Net/Wõrk 2013“

Enamik maailma lennufirmasid müüb oma pileteid online keskkonnas. Kas Estonian Air on oma veebipoe lahenduses kasutanud karbitoodet või on tegemist rätsepatööga?

Umbes 80% maailma lennufirmadest, sh Estonia Air kasutavad karbitoodet. Vaid 20% suurematest nagu näiteks Lufthansa ja KLM saavad endale lubada keerulisi tailor-made lahendusi.

Õnneks on see karbitoode piisavalt paindlik ja rahuldab väikese ja keksmise suurusega lennufirmade vajadusi hästi.

Kui suure osa piletitest müüte läbi oma veebipoe?

Eesti turul müüme üle poole lennupiletitest otse klientidele läbi oma e-poe. Välisturgudel müüme põhiliselt läbi reisibüroode.

Kõhutunne ütleb, et täna müüakse umbes pool kõikidest lennupiletitest Eestis läbi e- kanalite. Aga selle kohta puudub selge statistika ja tegu on ainult oletusega.

Trend on selgelt e-kommertsi suunas ja tulevikus ostetakse enamik lennupileteid läbi e- kanalite.

Millised on Estonian Airi jaoks täna peamised väljakutsed IKT vallas?

Lennupiletite müük liigub järjest enam online keskkonda ja siin on meie peamine väljakutse see, kuidas pakkuda konkurentsi reisibüroode online müügikeskkondadele.

Samuti on vaja kohaneda mobiilsete seadmete üha suurema levikuga. Täna on veel raske siin tulu näha, sest inimesed lendavad keskmiselt paar korda aastas ja nende jaoks spetsiaalsete mobiilsete rakenduste loomine ei tasu l ära.

Üks Eesti eripära, mis takistab e-kommertsi levikut, on see, et ettevõtted soovivad ikka veel saada arveid. Krediitkaadiga maksmine pole aga veel nii levinud kui näiteks Skandinaaviamaades. Arvete väljastamist ja nende maksmise kontrollimist on keerulisem standardiseerida kui näiteks krediitkaardimakseid.

Millised on lähema aja trendid maailma lennunduse IKT vallas?

Üks oluline suundumus on kogu protsessi automatiseerimine. Inimene ostab pileti online keskkonnast, teeb lennule registreerimise ootesaalis asuvas iseteeninduskioskis ja saab paradakaardi elektroonilisel kujul oma nutitelefonile.

Alates järgmisest aastast hakkavad reisibürood müüma ka lennufirmade lisateenuseid – näiteks nagu lisapagas, istekoha valiku teenus, pardatoitlustus jne. Lisateenuste turg kasvab kiiresti ja selles osas toimuvad praegu suured muutused ka tehnoloogilises mõttes.

Vaata kava ja registreeru üritusele SIIN

.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ITuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

DERIVCO is looking for a .NET DEVELOPER

Derivco Estonia OÜ

30. september 2018

DERIVCO is looking for a UX/UI DESIGNER

Derivco Estonia OÜ

30. september 2018

Teabevara