Hotelli Palace müügijuhiks on robot

Ain Käpp
TallinnHotelsi juht Ain Käpp.

Tallinna hotellis Palace ütleb juba paar aastat robot, millal, kellele ja mis hinnaga tube müüa. Parim tulemus tuleb siis, kui tema töösse võimalikult vähe sekkume, sõnab hotellifirma juht Ain Käpp.

"Ostsime endale ühe maailma parima käibe juhtimise programmi, millesse me laadisime algandmed, õppisime algul ise ja siis õpetasime tarkvara meie turust aru saama. Nüüd, meie igapäevast tööd jälgides, püüab ta võimalikult täpselt välja arvutada, millal ja millise hinnaga tube müüa," selgitas Käpp Bestsalesile.

Küsimusele, kas Palace´i müügijuht on siis robot, vastas TallinnHotelsi juht naerdes, et "inimest ei asenda muidugi keegi, kuid mingis mõttes võib nii öelda küll".

Samas tunnistas ta, et alguses oli tarkvara tulemuste osas küll kahtlusi. "Meil on novembris hotell tühi ja tahaks juba müüa agressiivse hinnaga, aga robot ütleb "Oota, kahe nädala pärast kasvab nõudlus ja saab müüa kallimalt!". Ja siis selgub, et saabki! Nii et oleme nüüd õppinud, et kõige parem tulemus tuleb siis, kui me tema töösse võimalikult vähe sekkume. Küll tuleb anda talle infot pühade, eriürituste ja eriolukordade kohta," rääkis Käpp.

Kui pikalt robot suudab müüki niimoodi ette planeerida? "365 päeva ette ja ta arvutab seda üle kaks korda päevas. Mida rohkem me temaga koos töötame ja vastastikku õpime, seda täpsemaks ta muutub," vastas TallinnHotelsi juht.

Roboti eksimuse protsent on Käpa sõnul väike. "Kuu alguses kuulõpu tulemus umbes viieprotsendise täpsusega. Meil on opereerida kolm hotelli! Sestap olemegi õppinud, et peame lihtsalt laskma tal oma asja teha ja rohkem usaldama. Inimene eksiks rohkem. Aga me peame ise aru saama, miks ta nii otsustab või miks ei otsustanud," rääkis ta.

Käpa sõnul on prognoosimine keeruline matemaatiliste mudelite protsess. "Isegi selle tarkvara koolitajad ütlesid, et pole mõtet püüda sellest aru saada. Ta õpib ise meie tulemusi analüüsides ja tuleb jõuda nii kaugele, et usaldad tarkvara soovitusi. Ja siis lased ta "vabaks". Esmaspäeva hommikul vaatad, mida ta reede õhtust alates on iseseisvalt teinud," märkis Palace´i opereeriva firma juht.

"Ei ole hea, kui hotellis on palju müümata tube, ega ka see, kui hotelli ukse taga on järjekord, aga vabu tube ei ole. Tuleb leida parim suhe täituvuse ja hinna vahel. Seda meie robot teha aitabki. Müügiosakonnal on see prognoos päevade kaupa igal hetkel telefonist kohe võtta," rääkis ta.

Eestis kasutab seda tarkvara vaid üks hotell peale meie, lisas Ain Käpp. "Meie töötunde kulus sinna palju ja ega tarkvaragi odav ei ole," märkis ta.

Lisaks müügitööd suunavale robotile kasutab hotellifirma ka äppi, mis kogub kokku kogu tagasiside, mis neist veebis räägitakse. "Selle lugemisega hakkab pihta minu iga hommik. Sealt näeb kohe ära, kui külalisele midagi ei meeldinud või kus rahulolu trend on kahanev. See annab meile võimaluse kiiresti kas olukorrale reageerida või tunnustada üksteist hea töö eest," sõnas Käpp.

"Tähtis on kohe reageerida, külalisega kontakti saada. Ideaalis siis, kui külaline veel hotellis on. Kui midagi oli valesti, siis kohe tunnistada, lahendus leida, õppida ja liikuda edasi," rääkis ta intervjuus Bestsalesile.

Osale arutelus

  • ITuudised.ee

    ITuudised.ee

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi ITuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

ADM Interactive otsib PHP VANEMARENDAJAT

M-Partner HR OÜ

22. detsember 2017

Arvamused

Teabevara