Autor: Aali Lilleorg • 20. juuni 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eestlased lõid maailma turvalisima virtuaalse isikutuvastamise teenuse

Foto: Veriff
Uus isikutuvastusteenus, mis võimaldab inimest tuvastada isikut tõendava dokumendi ja veebikaamera abil, kannab nime Veriff. Tänu Veriffile saab edaspidi avada pangakonto, hoiustada raha või teha teisi finantstehinguid kontorit külastamata. Teenus laieneb ka e-residentidele.

Sarnast lahendust polnud varem võimalik Eestis kasutusele võtta, sest puudus seaduslik alus isikutuvastamiseks tehniliste vahendite kaudu finantsteenuste valdkonnas. Kolmapäeval võttis Riigikogu aga vastu uue Rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seaduse, mis lõi juriidilise pinna innovaatilise toote kasutusele võtmiseks.

Veriffi tegevjuht Kaarel Kotkas selgitas, et Veriffi teenus haakub uue seadusega suurepäraselt. "Veriff on verifitseerimise šerif – meie kaitseme pettuste eest," ütles ta. Loodud tarkvaralahendus suudab lugeda isikut tõendavalt dokumendilt kõiki andmeid ning neid automaatselt riiklike registrite andmetega võrrelda. Isiku tuvastamine Veriffi abil võtab panga jaoks keskmiselt viis minutit.

Veriff kaitseb kelmuste eest

Kotkas rääkis, et tegevuse alustamine nõudis väga põhjalikke läbirääkimisi riiklike asutustega. “Tegime koostööd nii Siseministeeriumi kui Rahandusministeeriumiga. Kooskõlastused olid arusaadavalt äärmiselt detailsed, pääsemaks eraettevõttena ligi isikuandmetele,” ütles ta.

Veriff on löönud käed Eesti suurima netikaubamajaga Hansapost, mille käibest moodustavad suure osa järelmaksutehingud. “Uue lahenduse positiivne külg on see, et ausa kliendi jaoks ei muutu midagi, aga ebaausa elu läheb märksa keerulisemaks,” selgitas Hansaposti juhatuse liige Taavi Rajur. “Meie jaoks on oluline tagada, et kaupa telliv klient kasutab õiget identiteeti. See vähendab kelmuste katseid ja aitab kaitsta nii meie kliente kui koostööpartnereid,” selgitas Rajur. “Pikas vaates saame säästa ressursse tegevusteks, mis aitavad meil põhiteenuseid arendada ja turuosa kasvatada," lisas ta.

Mainekad investorid, mõjukad kliendid

Veriffi investoriteks on Mobi Solutions eesotsas Rain Rannu ja Linnar Viigiga ning Inbanki tütarettevõte Inbank Technologies. Viimase emafirmast Inbankist, saab ka Veriffi esimene pangast klient. Inbanki tegevjuht Jan Andresoo ütles, et Veriff võimaldab tuua panga teenused kõigi Eesti inimesteni. 

“Veriffi kasutusvaldkonnad on lõputud, kuna isiku tuvastamise vajadus eksisteerib paljude tehingute puhul ning tehnoloogia areng on toonud kaasa suurema anonüümsuse teenuste kasutamisel. Näiteks meie kliendi jaoks tähendab virtuaalne isikutuvastus aja säästmist ja võimalust erinevaid teenuseid kasutada, panga jaoks muutub tegutsemine aga turvalisemaks,” sõnas Andresoo. Ta lisas, et Veriffi lahendusel on suur rahvusvaheline potentsiaal, kuna teenust on võimalik kohandada sobivaks ka teistele riikidele.

Praeguseks on Veriff sõlminud koostöölepingu jagamismajanduse lipulaeva Uberiga. Uber Eesti tegevjuht Enn Metsari sõnul analüüsitakse hetkel, kuidas saaks Veriffi kasutada Uberi juhtide tausta kontrollimise tõhustamiseks. "Väärtustame turvalisust ja head teenindust, mistõttu on taustakontroll meile alati oluline. Veriff pakub võimalust töömahukat protsessi efektiivsemaks muuta, tagades väga hea kvaliteedi ja kasutajakogemuse. Seetõttu soovime tulevikus integreerida Veriffi teenused oma registreerimisprotsessiga," ütles ta.

Kaspar Korjus, Kaarel Kotkas, Jan Andresoo ja Rain Rannu
Foto: Veriff
Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755