Autor: Aali Lilleorg • 13. veebruar 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

5 kasulikku nippi Exceliga töötamisel

Excel võib nutikal kasutamisel anda meeletu aja kokkuhoiu ja juba mõnest väikesest võttest võib abi olla, kirjutab Edunet OÜ juht ja MS Office koolitaja Kristjan Sakk.

Tihti on vaja Exceli tabelis andmeid märgistada, et nendega midagi ette võtta. Lühikeses tabelis on hea hiirt kasutada, kuid suures tabelis, kus ridu on näiteks sadu või tuhandeid on hiirega märgistamine tüütu. Mugavaks märgistamiseks on hea kasutada klahvikombinatsioone Shift+Crtl+ noole klahvid, millega näitad märgistamise suunda.

Excelis on sadu erinevaid funktsioone, millega arvutustehteid sooritada. Kuidas saab teada, milline funktsioon, mida teeb? Selleks on olemas Internetis eestikeelne funktsioonide selgitustega lehekülg, mis on asub aadressilt: https://support.office.com/et-ee/article/Exceli-funktsioonid-kategooriate-kaupa-5f91f4e9-7b42-46d2-9bd1-63f26a86c0eb. Selle lehekülje leiab lihtsalt, kui kirjutada Google’i otsingusse Exceli funktsioonid.

Vahel on mugavam valem kirjutada otse tabeli lahtrisse. Valemi kirjutamisel pakub Excel välja rippmenüü valemite nimedest, mida saab kasutada. Kuidas valida menüüst soovitud valem? Kui liikuda soovitud valemi peale, siis selle valiku saab ära kinnitada kasutades TAB klahvi.

Vahel on vaja Exceli tööraamatus teha töölehest koopia. Kiirem ja mugavam viis toimingu sooritamiseks on viia hiire kursor töölehe lipikule, vajutada alla hiire vasak klahv, hoida klaviatuuril all Crtl klahvi ja liigutada hiirega tööle lipikut (silti) töölehtede nimereal natuke edasi. Seejärel tuleb lasta lahti hiir ja Ctrl klahv. Excel on teinud koopia töölehest, millest hiirega kinni haarati.

Kui Excelis on avatud korraga mitu tööraamatut, siis korraga näitab ikka ainult ühte. Kui on soov kõiki avatud tööraamatuid ekraanil korraga näha, siis peab minema menüüsse View ja sealt valima nupu Arrange All. Avanevast aknast saab valida, kuidas ekraanipinda tööraamatute vahel jagada. Väljuda saab nupuga OK. Samast aknast on võimalik määrata ka seaded, kui on soov hoida ekraanil lahti ühe tööraamatu mitut töölehte. See on mugav võimalus erinevate töölehtede vahel valemite kasutamiseks.

Vaata, millal toimuvad järgmised juhtidele mõeldud Exceli meistriklassid SIIT

Koolitaja Kristjan Sakk

Loe ka seda: Exceli nutikas kasutamine aitab meeletult aega kokku hoida

Autor: Kristjan Sakk, Edunet OÜ juht ja MS Office koolitaja

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755