Andrei Dementjev: innovatsioon ei pea tulema läbi valu

Täna, 8. novembril Balti riikide ja Põhjamaade suurimal IT- ja ärianalüütikute konverentsil Analysis Disruption püstitas Fortumo juhataja Andrei Dementjev olulise küsimuse: miks peab ettevõttel olema valus selleks, et mõelda innovatiivselt? Dementjevi hinnangul viib edu ettevõtted tihti mugavustsooni ning ambitsiooni jahtudes kaotatakse silmist tulevikuperspektiiv.

„Kui ettevõttel juba läheb hästi ning toodet saadab edu, siis justkui kaob vajadus uuenduste järele, sest toode ju töötab,“ ütles Dementjev, tuues säärase mentaliteedi ehedaks näiteks pangandussektori. 

Nutitelefonid domineerivad Dementjevi sõnul inimeste elu, aga ometi ei osanud pangad tabada õiget hetke pööramaks kiiresti arenev digimajandus enda kasuks. Nii ongi suurpangad andnud teed kiiresti arenevatele fintech-teenustele ja jäänud oma toodetega ajale jalgu.

Fortumo juhi sõnul ei vaeva see sündroom kaugeltki ainult pangandussektorit. „Vaadakem ka suurtegijaid nagu Google – jah, nende tooteportfell on tohutult lai, kuid korporatsiooni käibest moodustab 90% endiselt reklaam,“ tõi Dementjev näite, selgitades, et reklaami säärane osakaal käibest on ebaproportsionaalne ja muudab ettevõtte sõltuvaks ühest sissetulekuallikast.

Fortumo on oma ettevõtte ajaloo jooksul pidanud läbi tegema neli kuni viis uuenduskuuri ning seda nii klientide kui toodete osas. Oma ettekandes tutvustaski Dementjev Fortumo kogemust ja põhimõtteid, millest on kasvustrateegia ümbermõtestamisel lähtutud. 

Fortumo innovatsioonipoliitikast rääkides tõi Dementjev esile kuus olulisemat mõtet:

  1. Põhitöö kõrvalt tuleb leida aega innovatsiooniks. Selle juures on võtmetähtsusega protsesside automatiseerimine. Seeläbi ei vabane pelgalt ajaline ressurss, vaid tõuseb ka töötajate motivatsioon, sest rutiinse töö osakaal väheneb.
  2. Innovatsioon ja uued ärisuunad peavad olema osa ettevõtte strateegiast.
  3. Uute ärisuundade loojatele tuleb anda vabadust luua uusi prototüüpe ning neid valideerida.
  4. Innovatsioon algab harva kliendi soovist või visioonist – teenuse- või tootepakkuja konkurentsieelise määrab võimekus pakkuda oma koostööpartneritele uudseid lahendusi. Kliendilt tuleb küsida küsimusi ning vastuseid otsida meeskondade üleselt, kuna igal tiimil on oma vaatenurk.
  5. Ära loo toodet riiulile tolmu koguma. Kõigepealt tuleb maha müüa idee, sest esmatähtis pole lahenduse tehniline valmidus, vaid klientide valmisolek ja huvi seda toodet osta ja kasutada. Kõigepealt allkiri lepingul ja alles sellele järgneb kliendile pakutud toote või lahenduse väljatöötamine. 
  6. Toode ei peaks vastama kitsalt ühe kliendi vajadusele. Eesmärk on toodet pakkuda paljudele. Pealegi, mida enam huvilisi ja kliente, kelle peal toodet testida, seda parem lõpptulemus nii tehnilise lahenduse kui ka tulususe mõttes.

Dementjevi sõnul on oluline, et uute suundade loomisel küsitaks õigeid küsimusi ka iseendalt. „Mis on keskne väärtus, mida pakume oma tootega klientidele? Millistes valdkondades oleks võimalik veel seda lahendust rakendada ning kas meil on olemas kompetents lahenduse kohaldamiseks nendes sektorites?“ tõi Dementjev näiteid lähteküsimustest, mille toel oma arendustegevust suunata.

Samuti ei tasu Dementjevi sõnul lasta end hirmutada faktist, et mingile probleemile on juba lahendusepakkuja olemas. „Isegi kui kliendil on juba muu toode kasutuses, saame alati mõelda, kuidas saaksime pakkuda olemasolevast paremat lahendust,” lisas Dementjev.

Eesti mobiilimaksete firma Fortumo klientide hulka kuuluvad Google, Facebook, Spotify, Sony, Alibaba ja Electronic Arts. Fortumo pakub tööd 70 inimesele Tallinnas, Tartus, San Fransiscos, Pekingis, Delhis, Singapuris ja Hanois.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ITuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

IT Koolitus otsib KOOLITAJAT

IT Koolituskeskuse OÜ

10. detsember 2017

Derivco is looking for a TECHNICAL COORDINATOR

Derivco Estonia OÜ

08. detsember 2017

Arvamused

Teabevara