Autor: ITuudised.ee • 21. mai 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Elisa tõi kliente teenindama vestlusroboti

Elisa telekomiteenuste valdkonna juht Mailiis Ploomann.
Foto: Elisa
Elisa arendab koos MindTitaniga tehisintellektil põhinevat vestlusrobotit, mis iseteeninduskeskkonnas juba suhtleb klientidega. Tulevikus aitab vestlusrobot Elisa veebis klientide küsimustele vastuseid leida.

Vestlust alustades tutvustab ta end kliendile vestlusrobot Annikana. "Vastuseid oskab ta anda erinevatel teemadel, alustades arvetest kuni rändluse internetilahendusteni välja," selgitas Elisa telekomiteenuste valdkonnajuht Mailiis Ploomann vestlusroboti võimekust.

"Nii näiteks tunneb meie vestlusrobot klientide poolt kasutatavaid kõiki pakette ning juhul, kui klient soovib minna reisile, oskab robot anda infot, millised teenused kliendi teenuspaktis juba sisalduvad ning milliste eest tuleb rändluses olles lisaks maksta," lisas ta.

Eelmisel aastal äriideede konkursil Ajujaht seitsme parema hulka jõudnud tiimist Markus välja kasvanud MindTitanist sai Elisa strateegiline partner enam kui aasta eest. "Mullu testisime Ajujahi konkursi raames Elisa esinduses tehisintellektil põhinevat näotuvastustarkvara. Näobiomeetria aitas tuvastada, kas esindusse sisenenud ning isikut tõendaval dokumendil olev inimene on identsed," rääkis Ploomann. Selle projekti raames jätkatakse koostööd tänaseni.

Elisa ja MindTitani esimesest ühisest projektist ongi välja kasvanud kolm tehisintellekti arendust. Koostöös töötatakse välja kliente teenindavat vestlusrobotit, näobiomeetrial põhinevat isikutuvastust ning lisaks mitmeid internetivõrgu kasutuskogemuse parendamisele suunatud masinõppe mudeleid.

MindTitani juhi Kristjan Jansonsi sõnul on Elisa tugev partner. "Oleme üheskoos avastanud mitmeid tehisintellektil põhinevaid lahendusi suurematele ja väiksematele probleemidele. Meie koostöö on suurepärane näide sellest, kuidas juba kindlaks kujunenud tööprotsessidega ettevõte ajaga kaasas käib ning oma tulevikuplaanidesse innovatsiooni kaasab," rääkis Jansons.

Elisa on asunud kasutama masinõppe ehk tehisintellekti võimekust tarkade teenuste ja teeninduse välja arendamisel, kinnitas Mailiis Ploomann. "Tehisintellekt on lähiaja üks olulisemaid valdkondi, mis aitab tempokalt areneval telekomisektoril klientide aina kiiremini muutuvate ja nõudlikumate tarbimismustritega kohanduda," lisas ta.

Telekomiteenuste valdkonnajuhi sõnul on masinõpe valdkond, millel Elisa näeb suurt rolli ettevõtte efektiivsemaks muutmisel ning klientide kasutuskogemuse parendamisel.

Ploomann tõi välja, et Elisa on viimaste aastate jooksul väga aktiivselt koostööd teinud erinevate idufirmadega ning näinud, kuivõrd palju on kohti, kust vastastikku üksteiselt õppida. Samuti on üheskoos asutud mitmeid erinevaid teenuseid välja arendama.

Tuhande töötajaga Elisa Eesti ASi siht on saada suurimaks kommunikatsiooni- ja meelelahutusettevõtteks Eestis. Elisa pakub kõikidele klientidele mobiilside, interneti püsiühenduse ja TV-teenuseid ning ettevõtetele ja avalikule sektorile võrgu- ja IT infrastruktuurilahendusi. Ettevõtte käive oli mullu 157,9 miljonit eurot.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755