Taxify kaasas 175 miljonit ja sai ükssarvikuks

Martin ja Markus Villig
Taxify asutajad Martin ja Markus Villig.

Grupp investoreid eesotsas Saksa autotootja Daimleriga rahastab Eestis loodud transpordiplatvormi Taxify 175 miljoni dollariga, millega kasvas Taxify väärtus miljardi dollarini.

Investeerimisringis osales ka Taxify strateegiline partner, Hiina sõidujagamisettevõte Didi. Uute investoritena lisandusid Euroopa kasvuettevõtetele keskendunud riskikapitali fond Korelya Capital, Eesti riskikapitalifond United Angels (Gerri Kodres, Riivo Anton) ja ettevõtja Taavet Hinrikus. Viimase juhitav TransferWise kuulub samuti miljard dollarit väärt idufirmade ehk ükssarvikute sekka.

Taxify kaasasutaja ja tegevjuhi Markus Villigi sõnul suunab ettevõte investeeringu tehnoloogilistesse arendustesse ning laienemisse eeskätt Euroopa ja Aafrika turgudel. "Meie suurim väljakutse on parima tiimi kasvatamine. Soovime aasta lõpuks kasvatada meeskonda 300 inimese võrra, väga suur rõhk on inseneridel ja andmeteadlastel," ütles ta.

Taxify juhatusse hakkab kuuluma ka Daimleri esindaja. Ettevõtte mobiilsete ja finantsteenuste juhi Jörg Lamparteri sõnul on Daimleril mobiilsete teenuste kasutajaid 22 miljonit, seda nii sõidujagamise kui kombineeritud transpordi valdkonnas.

"Taxify täiendab kiiresti kasvava ja globaalse ambitsiooniga sõidujagamisplatvormina suurepäraselt meie olemasolevat ja kasvavat mobiilsusteenuste partnerite võrgustikku," ütles Lamparter.

Taxify asutas 2013. aastal toona 19aastane Markus Villig. Täna on Taxify kõige kiiremini kasvav sõidujagamisplatvorm maailmas, ettevõttel on üle kümne miljoni kasutaja ning üle poole miljoni juhi rohkem kui 25 riigis.

Forbes on paigutanud Markus Villigi Euroopa kolmekümne väljapaistvama alla 30aastase juhi hulka. Samuti paigutas Nordic Business Report äsja Markus Villigi mõjukaimate Põhja-Euroopa noorte ettevõtjate pingerivis teisele kohale. Tänavu pälvisid vennad Markus ja Martin Villig Eesti aasta ettevõtja auhinna konsultatsiooniettevõttelt Ernst & Young.

Daimler AG on kasvanud välja ettevõttest Benz & Cie, mis asutati 1883. aastal maailma esimese sõiduauto leiutaja Karl Benzi poolt. Daimler on üks maailma suurimaid premium-klassi autotootjaid.

Grupp ettevõtteid Daimleri juhtimisel rahastas eelmise aasta alguses 17 miljoni euroga ka pakiroboteid valmistavat Eesti idufirmat Starship Technologies.

Osale arutelus

  • ITuudised.ee

    ITuudised.ee

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ITuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Teabevara