Autor: Indrek Kald • 19. oktoober 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

President külas IT-firmal Trinidad Wiseman

President Kersti Kaljulaid Trinidad Wisemaniga tutvumas.
Foto: Trinidad Wiseman
President Kersti Kaljulaid külastas Tallinnas Tehnopoli kompleksis asuvat kasutajakogemuse disaini, inimkeskse arenduse ja ärianalüüsi ettevõtet Trinidad Wiseman.

Pärast ringkäiku ettevõttes andis selle kasvust, tegemistest ja töökultuurist ülevaate Trinidad Wisemani tegevjuht Ander Tenno. "Oleme algusest peale võtnud lähenemise, kus inimesi hinnatakse selle järgi, kui head nad oma töös on ning jätnud kõrvale traditsioonilise hierarhia. Trinidad Wiseman on lame organisatsioon, kus juhtide põhirolliks on töötajatele toetava keskkonna pakkumine," märkis ta.

Ettevõtte kasutajakogemuse suuna juht Hegle Sarapuu-Johanson rääkis kohtumisel inimkeskse disaini aktuaalsetest teemadest, sh positiivsetest ja negatiivsetest aspektidest. Tema sõnul on hea, et ka Eestis võib nüüd saada interaktsioonidisaini alal kõrgharidust.

Sarapuu-Johansoni sõnul toodeti Eestis pikka aega massiliselt e-teenuseid, kuid täna tuleks küsida, kelle me oleme tegelikult välja jätnud oma e-riigist. Ta juhtis tähelepanu, et digitaalselt ühiskonnast on eemale jäänud nii vanurid, erivajadustega inimesed kui ka kooliõpilased.

"Paljud on kuulnud juurdepääsetavusest ehk WCAG 2.0 nõuetest ning avalikule sektorile on selle järgimine kohustuslik, kuid siiski alla 10% neist vastab minimaalsetele nõuetele. Kuna avalik sektor on suuresti teenäitaja, siis tuleb sellega tõsisemalt tegelema hakata," rääkis Sarapuu-Johanson.

Lisaks tõi ta välja, et süsteemide inimsõbralikkus tervikuna on tegelikult mõõdetav ja selle parendus jälgitav ning täna on olukord, kus asutused ei tea, kui head või halvad nende kasutajaliidesed tegelikult on.

President Kersti Kaljulaidi sõnul on oluline arutada ka selle üle, kui nutikaks ja iseseisvaks teenused ja infosüsteemid üldse disainida saab.

"Põhimõtteliselt oleks ju kena, kui e-riigis käimine oleks nagu kodulähedasest toidupoes läbi astumine, kus müüja juba teab ilma küsimata, millist saia ja mitu pakki piima sa ostad. Küll aga tuleb selleks maha pidada laiem ühiskondlik arutelu, kas inimestel peab olema ka võimalus end sellest süsteemist välja lülitada ning kus ja kuidas seda sel hetkel teha ning see on väga keeruline ja põhimõtteline küsimus," ütles Kaljulaid kohtumisel Trinidad Wisemani juhtidega.

Trinidad Wiseman on kasutajakogemuse disaini, inimkeskse arenduse ja ärianalüüsi ettevõte, kelle klientide hulka kuuluvad Tallink, City24, Kaubamaja, Elisa, Telia, Bigbank, Hooandja, Tallinna ettevõtlusamet, ELi institutsioonid Luksemburgis, Sloveenias ja Iirimaal ning paljud ministeeriumid ja riigiasutused.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755