Autor: Indrek Kald • 3. detsember 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mis mõõdus ja värvi telefoni eestlane ostab?

Tele2 klienditeenindusdirektor Sirli Seliov.
Foto: Helena Evert, Tele2 Eesti personalidirektor
Eestlased valivad omale uue nutitelefoni tihti üsna praktiliste põhjuste alusel, näiteks ekraani mõõt või pildistamisvõimalused.

Suurte ekraanidega nutitelefonide müük on Eestis tänavu kasvanud BRC Market Expertsi statistika põhjal enam kui 30 protsenti. Näiteks oktoobris moodustasid 5,5 tolli ja suuremad seadmed 85% kogu Tele2 nutitelefonide müügist. "Ihaldatakse suure ekraaniga telefoni, millelt on hea vaadata videoid, lugeda uudised või surfata sotsiaalmeedias," ütles Tele2 Eesti klienditeenindusdirektor Sirli Seliov.

Klassikaline põhjus, miks soovitakse uut telefoni, on ka kaamera kvaliteet. Tänaste tipptelefonide pildistamisvõime on võrreldav päris kaameratega ning selle eest ollakse valmis ka rohkem raha välja käima. Küll aga ei tea inimesed tegelikult täpselt, mida tähendavad seadme kirjelduses erinevad avade ja pikslite numbrid.

 

Üha populaarsem on aga telefoni valikul ka üks üsna kummaline mõõtmise meetod. "On kliente, kes tulevad poodi oma lemmikkäekoti või kõige mugavamate teksadega ning soovivad proovida, kas seade mahub koti- või püksitaskusse," kinnitas Seliov. Kui juba nii palju raha suure ekraaniga telefoni peale kulutada, peab olema selle igapäevane kaasas kandmine mugav, põhjendavad kliendid.

Värvidest ostetakse enim musti ja kuldseid nutitelefone, mille osakaal ulatub ligi 70%ni kõigist Tele2s müüdud telefonidest. "Üha tihedamini astub poodi kliente, kellele on seadme ostul määrava tähtsusega just telefoni värv," rääkis Seliov ning tõdes, et viimasel ajal on populaarsemaks saanud erksad toonid nagu näiteks punane, lilla ja erksinine.

Üle ega ümber ei saa ka brändikultusest. "Esindusse tuleb eestlane tavaliselt väga konkreetse teadmisega, millise tootja seadet ta soovib, ka siis, kui veel täpselt ei tea, millist mudelit valida," rääkis Seliov. "Paljud tehnikahuvilised ja noored otsivad viimasel ajal ka pigem vähetuntud, kuid suurepärase hinna ja kvaliteedi suhtega brände, et tavapärasest massist eristuda," lisas Tele2 Eesti klienditeenindusdirektor Sirli Seliov.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755