Google teatas 11. juunil oma blogis populaarse navigatsioonirakenduse Waze omandamisest. Ettevõte maksis rakenduse eest 1,3 miljardit dollarit. Varem olid ostupakkumisi teinud ka Facebook ja Apple.
Waze oli ostjate huviorbiidis juba mõnda aega. Apple tegi ettevõttele aasta alguses 500 miljoni dollarise ostupakkumise, kuid pooled ei saanud kaubale. Facebook pakkus tänavu mais Waze'i eest 1 miljard dollarit, kuid ka see tehing jäi katki. Võitjaks osutus Google, kes soetas ettevõtte 1,1 - 1,3 miljardi dollari eest.
Muuhulgas ka Eestis populaarsel navigatsioonirakendusel on kokku 50 miljonit aktiivset kasutajat (seda on kaks korda vähem kui Yahoo poolt sarnase hinna eest ostetud Tumblr'il oli ostuhetkel blogisid). Ent milleks selline liigutus kui Google Maps on juba populaarseim saadaolev kaardi- ja navigatsioonirakendus erinevatel platvormidel?
Vastuseid on kaks. Ühest küljest huvitub Google suure tõenäosusega nö. sotsiaalsest navigatsioonist (Waze kogub kasutajate poolt jagatud andmeid ja informeerib neid jooksvalt liiklusoludest) ja seotud andmetest. Teisest küljest on tegu strateegilise sammuga - nii Facebook kui Apple peavad nüüd rohkem vaeva nägema, et kaardi- ja navigatsioonirakenduste osas Google'iga konkureerida.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Tänapäeval on arvutist saanud partner, kes võtab enda kanda rutiini ning laseb kasutajal keskenduda sellele, mis on päriselt tähtis. Tehisintellektiga (AI) varustatud masinad ei ole enam kauge tulevikuvisioon, vaid abilised, mis muudavad töö sujuvamaks ja loovamaks.