Inimeste tarbimine on üha rohkem seotud internetiga ja faktid näitavad, et dramaatiliselt on kasvanud nutifonide roll selles protsessis, kirjutab FCR Media Eesti SEO ja Google kontode haldur Jüri Hass oma blogis.

- FCR Media Eesti SEO ja Google kontohaldur Jüri Hass
Vastavalt Google uuringule (
The Online & Multiscreen World (EE)) kasutab
57% eestlastest nutitelefoni, 78% PC-sid ja 25% tahvelarvuteid toote või teenuse tarbimisel, kusjuures nutitelefonide roll on enamasti tarbija aitamine lokaalsete ettevõtte otsingul ja esmase ostueelse informatsiooni kogumisel. 20% nutitelefonide kasutajaist kasutab Google Maps'i ja teisi navigeerimissaite teenusepakkuja otsimisel.
Huvitav on ka see, et 61% eestlastest kasutab tarbimisel nutitelefone paralleelselt teleri vaatamisega ja vaid kahel protsendil on tarbimisotsuse tegemisel olnud abi sotsiaalvõrgustikest.
Juba eelmisel aastal tehtud sarnases uuringus selgus, et mobiilsete seadmetega sooritatud otsingu maht kasvas olulisel määral ligi 60% võrreldud märksõnadel. 2015 aasta maikuu seisuga on see kasv juba üle 100% võrreldes eelmise aastaga.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Toon välja 2 diagrammi erinevate märksõnade valikuga, mis näitavad erinevate tarbijagruppide harjumuste muutust teenuste või toodete ostuprotsessis.
Kogu statistika sõnum on see, et oluline on olla leitav ja tagada hea kasutajakogemus nutitelefonis, ehk ettevõtte koduleht peab olema mobiilisõbralik, vastasel juhul ei osale ettevõte juba 57% tarbijate toote ja teenuse ostuprotsessis.
Autor: Jüri Hass
Seotud lood
Koosoleku pidamine tähendab rohkemat kui lihtsalt arutelu – see hõlmab päevakorra koostamist, hääletusi, otsuste dokumenteerimist ja protokollide koostamist, kusjuures aina sagedamini toimuvad nõupidamised üle veebi. Eesti tarkvaraarendaja Ektaco on loonud lahenduse, mis viib koosolekute korraldamise uuele tasemele, olgu selleks aastakoosolek, avaliku sektori istung või aktsionäride üldkogu.