Majandusmaailmas on nii, et ettevõtted ja ärimudelid peavad olema võimelised kohanema, muidu ootab neid väljasuremine. Sama kehtib inimeste ja ühiskondade kohta, kirjutab tarkvaraarendaja ja ettevõtja Priit Salumaa Äripäevas.

- Mooncascade kaasasutaja Priit Salumaa. Foto: Andras Kralla
Oma mõtetes peame olema alati sammu ees - mis juhtub siis, kui nutitelefoni kasutavad inimesed otsustavad, et neile ei ole enam pankasid vaja, sest piisab Monese’st? Kas keegi mõtles ette, mis juhtub rahvusvaheliste kõnede ja ülekannetega, kui turule tulid Skype ja TransferWise?
Ma usun, et peame inimestena olema julged ja aktiivsed muutuste osas. Kui me ei muutu koos meid ümbritsevaga, siis kasvab risk meie ellujäämisele. Sellistel puhkudel ootab ärimaailmas sind hukk või taandareng. Nii juhtus soomlaste Nokiaga, mis oli aastakümneid maailmavallutajate lipulaevaks. 1997. aastal läksid sama teed paljud firmad, kuna peale Venemaa turu kokkukukkumist ei suudetud piisavalt kiiresti maailmaturu avamerel suunda muuta.
Nii ongi mõistlik küsida: kuidas muuta ärimaailma toimimismehhanismid pideva muutumise keskkonnas vastupidavamaks? Ning kuidas suudame ühiskonnana tehnoloogiamuudatusi ära kasutada nii, et tekiks soodsam keskkond selles muutuste virrvarris?
Seotud lood
Uut äri alustades keskendutakse sageli tootele, teenusele või turundusplaanile, kuid üha enam digitaliseeruvas maailmas on üheks kõige olulisemaks väärtuseks sinu brändi identiteedis kujunemas domeen. Miks on seda vaja, kuidas seda valida ja millistele trendidele peaksid aastal 2025 tähelepanu pöörama? Tuginedes nii Eestist kui ka raja tagant saadud kogemustele panime sulle kokku ülevaate, mis peaks aitama sul domeenidega seotud maailmas hõlpsamini orienteeruda.