AI abil saab ise kiiresti kontrollida veebilehe ligipääsetavust, analüüsida disaini ning pakkuda välja parendusideid.

- AI pakub tööriistu, mis aitavad kiiresti luua prototüüpe, analüüsida kasutajaandmeid ja teha soovitusi disaini parendamiseks, kinnitab disainijuht ja koolitaja Andres Kostiv.
- Foto: Marko Mumm
Kas sul on vahepeal tunne, et su digitoode või -teenus ei toimi piisavalt tõhusalt? Näiteks saab klienditeenindus küsimusi, mida oleks kunded võinud iseteeninduslikult lahendada, või hoolimata konkurentsi arvestavast hinnastamisest ei liigu e-poe kaup.
Siis võib abi olla enda veebile või teenusele tehisaru abil kasutajakogemuse ehk UX-auditi tegemisest. Seda saab teha väikese vaevaga ja programmeerija koodikirjutamiseta.
Disaini analüüs ja uued prototüübid AI abil
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kõigepealt võid laadida AI-le ekraanipildi oma veebilehest. Selleks saab luua tasuta lihtsas disainitarkvaras figma.com lõuendi ehk Frame´i ja sinna kopeerida kuvatõmmised üksteise alla. Teine variant on importida veebiaadressi kaudu disaini Figmasse pluginaga “html.to.design— by ‹ div›RIOTS” ja väljastada kogu veebivaate pikkusest png-fail tehisarule sisendiks.
Pärast imortimist suudab AI kirjeldada, kuidas on elemendid paigutatud, milline on visuaalne ja loogiline hierarhia ja kus võib kasutaja kogeda segadust. Lisaks võib AI-lt paluda sisuarhitektuuri parandamist ning kommentaari ligipääsetavusele, kuid AI ettepanekuid soovitan võtta reservatsioonidega ja kindlasti kasutajate peal üle valideerida.
Seejärel võib ka parandatud sisuarhitektuuri alusel lasta veebi või digiteenuse kujundada kirjelduse põhjal platvormidel näiteks Blink.new või Lovable.dev, mis genereerivad alternatiivse disainilahenduse veebiaadressiga veebirakendusena.
Alternatiive saab genereerida minutitega
Kui uus veebirakenduse prototüüp on loodud ja avaldatud, saab selle tuua plugina abil Figmasse. Seal on võimalik kõrvutada olemasolevat veebi ja AI poolt loodud versiooni ning viia läbi A/B testimine (variantide testimine) lõppkasutajate peal: ühele kasutajagrupile näidatakse vana versiooni, teisele uut ja võrreldakse, milline võiks tuua toob rohkem klikke, oste või päringuid.
Ka väikese mahuga testid annavad väärtuslikku tagasisidet. Näiteks milline kujundus tundub selgem, milline navigeeritavam, milline usaldusväärsem. AI eelis seisneb selles, et alternatiivseid disainilahendusi saab genereerida minutitega ning ideid testida juba enne suurte muudatuste sisseviimist.
Koolitus: AI tööriistad UX-disaini teenistuses
Kõiki neid samme, ligipääsetavuse kontrolli, AI abil prototüüpimist ja testimist on võimalik õppida koolitusel
“UI/UX disain ja tehisaru tööriistad”. Kursusel käsitletakse, kuidas ühendada traditsioonilised disainipõhimõtted ja AI võimalused, ning harjutatakse praktiliselt tööriistade kasutamist. Osalejad õpivad, kuidas analüüsida lehe kontrasti, täiendada sisuarhitektuuri, genereerida tehisintellekti abil uusi lahendusi ning testida neid lõppkasutajatega.
AI ei ole enam pelgalt moesõna, vaid igapäevane partner disainiprotsessis. Tehisaru kasutamine võimaldab avastada vigu, mis muidu jääksid märkamata ning katsetada lahendusi, mis ilma AI abita võtaksid nädalaid või kuid.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Pilveteenustega seotud arveldamine võib tekitada omajagu peavalu. Crayon koondab Amazon Web Service’i (AWS) kulud ühele arvele, annab reaalajas ülevaate tegelikest kuludest ning aitab andmepõhiste soovitustega kulusid kontrolli all hoida. Klientide jaoks on tulemus vähem manuaalset tööd ja ebameeldivaid üllatusi ning rohkem kontrolli ja kokkuhoidu.