Autor: Andres Kostiv • 11. veebruar 2021

UI/UX disainirakendused 2021. aastal: plussid ja miinused

UI/UX disainimaailmas tekib igapäevaselt elektroonilisi abimehi. Võtame kokku uued tulijad ja vanad olijad, mis peaksid ideaalis elu palju lihtsamaks muutma. Mis on nende plussid ja miinused?

Figma on autori eelistatud tööriist nii graafiliseks disainiks kui ka kiirprototüüpimiseks.

15 rakenduse seast leiab nii tasulisi kui tasuta katseajaga või piiratud võimalustega rakendusi ja erineva raskusastmega abilisi. Jaotasime need kuude kategooriasse.

Kõigi allpool käsitletud toodetega saab enne ostu ka tutvuda, selleks on kõikidel rakendustel tasuta prooviperiood.

1. Transkribeerimine

Käsitleme Trinti ja Otter.ai-d koos. Need on transkribeerimiseks ehk video või audio inglise keeles ümberkirjutamiseks mõeldud rakendused, mis on vajalikud abimehed õppematerjalide, fookusgruppide intervjuude või videotes esineva info kogumiseks.

UX-spetsialistid saavad nendele rakendustega säästa aga aega ja jätta vahele video vaatamise ning teha teksti põhjal järeldusi. Otter.ai on võrreldes Trintiga rohkem pedagoogilise suunaga ja õpilastele muretumaks õppimiseks. Sellest tulenevalt on Otteri baastellimus tasuta, kuid platvormi saab ka laiendatud versioonina kasutada. Trinti baaspakett algab 44 dollarist.

Nendest rakendustest samm edasi on Dovetail, mis grupeerib ja selekteerib juba transkribeeritud infost välja selle vajaliku. Nädala jooksul saad Dovetailis tasuta ringi vaadata, kas sul läheb seda vaja või piisab lihtsamatest mehaanikatest, et aega efektiivselt kasutada.

Õppimisteemaliste rakenduste seas on Dovetail kõige kallim, makstes sada dollarit kuus, kuid nagu juba mainitud, siis ka kõige rohkem detailidesse laskuv ja aega säästvam.

Otter.ai

Plussid: mugav kasutada, töökindel

Miinused: mõeldud pigem haridusvaldkonnale

Trint.com

Plussid: mugav kasutada

Miinused: töökindlus võiks parem olla

Dovetailapp.com

Plussid: profitarkvara, töökindel

Miinused: hind, mõeldud pigem suurettevõtetele

2. Koosolekud

Koosolekud ühes ruumis on eilne päev ja seda eriti valdkonnas, mis ei tunne riigipiire. Klassikaline Skype kahjuks ei paku lahendusi, et visuaalseid projekte saaks teha meeskond, kes asub eri maailmajagudes.

Whimsical ja Miro avavad oma uksed virtuaalse koosolekuruumi ühistavale, kus saab korraldada ajurünnakuid, arendada koos mõttekaarte ning koostada diagramme. Paar esimest projekti on mõlemas rakenduses tasuta, ent suurematel meeskondadel tuleks mõlema abimehe puhul välja käia ligi kümme dollarit kuus.

Whimsical.com

Plussid: mugav kasutada

Miinused: ei ole väga levinud

Miro.com

Plussid: väga populaarne ja Futuristi eelistatud tööriist

Miinused: vahepeal tõrgub näiteks tabelite kasutusel

2. Disanide varundamine

Suuremate projektide puhul on tavaliselt samaaegselt töös mitu väikest projekti, mis siis lõpuks peaks kõik ühte punkti kokku jooksma. Iga väike projekt tähendab ka inimest seal taga.

Vältimaks klassikalisi Office'i probleeme, kus kolleeg kogemata rasked aeganõudvad plaanid kerge klikiga üle salvestab, on välja töötatud abimehed Figma ja Abstract. Seal saavad kõik meeskonnaliikmed disainida omaette prototüübid ja kui töö valmis, siis ka kohe näha, kuidas ta sobitub suurde pilti.

Enne aga saavad kolleegid muudatusi kas kinnitada või ümber lükata, vältimaks projekti põhja kõrbemist kommunikatsioonivea tõttu. Vestlusvõimalus küll puudub, kuid tehtud tööd saab tagasisidestada.

Figma puhul saavad mikromeeskonnad baaspaketti kasutada tasuta, suuremad grupid peavad eelmainitud rakenduste eest välja käima 12–15 dollarit kuus. Abstract sobib Sketchi ja Adobe XD kasutajatele.

Ühtlasi on Figma Futuristi eelistatud tööriist nii graafiliseks disainiks kui ka kiirprototüüpimiseks, ja mis parim, see toimib nagu graafilise disaini Google Docs – kõik on kogu aeg varundatud pilves koos hea versioonihaldusega.

Figma.com

Plussid: väga levinud ja töökindel ning pilvepõhine

Miinused: disainide kinnitamise töövoog ei ole kõige parem

Abstract.com

Plussid: disainide kinnitamise töövoog hea

Miinused: Sketch ja Adobe XD ei ole pilvepõhised

3. Prototüübid

UX-disaineritel aitavad liideste prototüüpe luua ProtoPie ja UXPin. Need on lihtsa drag-and-drop-mehaanika peale üles ehitatud rakendused, milles loodud tooteid saab kohe eri ekraanidel järgi testida: kuidas klient tootesiseselt liigub, mis täpselt tootedisainis ei ole oma ülesehituselt loogiline ja kust saaks kujundust veel paremaks muuta.

Lisaks saab ühe toote kallal tegutseda mitu tiimiliiget. Võrreldes teiste disainirakendustega, annab UXPin soovitusi ja pakub ise välja loogilisi võimalusi. Keskmine maksumus sellistel rakendustel jääb 30–40 dollari vahele, olenevalt vajadustest ja muidugi ka meeskonna suurusest.

Protopie.com

Plussid: kiirelt toimiv arvutirakendus

Miinused: pilvepõhine varundus ei ole kõige parem

UXPin.com

Plussid: keerukamate prototüüpide loomine on mugav

Miinused: ei ole nii kiire reageerimisega

Axure.com

Plussid: sisestusväljadega prototüübid ja mainekas

Miinused: õppimiskõver keeruline

4. Testimine

Klienditeekonnale keskendunud Lookback ja Maze on loodud selleks, et näha oma toodetes vigu juba beetaversioonis ehk enne, kui toode turule paisatakse. Ennemuiste, kui selliseid tarku äppe veel ei olnud, tuli teha asju fookusgrupis ja igat olukorda n-ö läbi mängida, mis võttis kõigilt palju aega ning korraldamist.

Nüüd on see tehtud veebi kaudu väga lihtsaks ja tagasisidestamine võimaldab kasutajatel jagada oma kogemust, mille peale tootja ei pruugi isegi tulla. Rakendus salvestab kasutaja teekonnad ja testijate reaktsioonid, et disainer näeks täpselt, mis nupuke vea põhjustab, kus tekib teekonnas loogikaviga ja kuidas kasutajate mõttemaailm mingitel juhtudel töötab. Mõlemat rakendust saab testida tasuta ning täisversioonid algavad ligikaudu 40 dollarist.

Lookback.io

Plussid: üsna levinud testimisrakendus koos Invisionappi ja Sketchiga

Miinused: mõeldud pigem suurtele ettevõtetele

Maze.design

Plussid: pigem äppide testimiseks ja mugav kasutada

Miinused: ei ole väga levinud

5. Arendamine

Disainerid, keda üleüldine informaatika jätab külmaks, ent kel on vaja toodet arendada, saavad kasutada kas Alvat, Modulzit või Framer Xi. Need loovad silla inseneeria ja disainimaailma vahel.

Kõik rakendused on sisuliselt koodimisvõimalusega, kuid pigem drag-and-drop-süsteemiga, kus saad oma peas oleva pildi mobiili- või arvutiprogrammist lihtsasti interaktiivseks reaalsuseks muuta. Maksma peab sellise teenuse eest alates kümnest dollarist kuus, kuid alati on võimalus enne tootega tutvuda – selleks on tasuta prooviperiood kõikidel rakendustel.

Kui vajadust nii põhjaliku ülesehituse osas ei ole, siis sobib ka hästi Specify, mis on suunatud rohkem visuaalsele poolele kui inseneeriale. Sinna saab väga hõlpsasti tõsta juba loodud disainid, värvid ja fondid.

Meetalva.io

Plussid: avatud lähtekoodiga ja tasuta

Miinused: ei ole veel väga populaarne

radix.modulz.app

Plussid: kõige lähedam disaini ja react’i lähendamisele

Miinused: ei ole väga levinud

Framer X

Plussid: levinud ja jätkusuutlik

Miinused: ei ole kõige mugavam kasutada

Andres Kostiv koolitab IT Koolituses UI/UX huvilisi. Loe koolituse kohta lähemalt siit:

Jaga lugu
Ituudised.ee toetajad:
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Erkki VilippReklaamimüügi projektijuhtTel: 517 7736
Kertu KarnerIT konverentside projektijuhtTel: 553 7112