Küberrünnete sihtmärgiks sattumisetõenäosust saab vähendada, kasutades kaasaegseid küberturbelahendusi ning selle kõrval peab olema võimekus küberturbe probleemiga tegelemiseks juhul, kui küberintsident siiski aset leiab.
Küberründe tõenäosuse vähendamiseks tuleb tagada vajalik küberturbe baastase, mis hinnanguliselt nurjab 83% küberrünnetest. Baastase koosneb neljast põhikomponendist: töötajate teadlikkus, tegevusplaani olemasolu kriisiolukorra realiseerumisel, seadmete haldamine ja kaitselahendused, ülevaate omamine toimuvast.
Küberrünnak tabab alati ootamatult ning selline olukord vajab kiiret reageerimist ning kohest spetsialistide sekkumist. Reaalsuses aga ei pruugi sellist spetsialisti alati käepärast olla ning sageli hakatakse paaniliselt otsima, kes saaks sellises olukorras abi pakkuda alles siis, kui häda on käes, kaotades sellega väärtuslikku aega. Küberintsidendi lahendamisel on iga minut oluline, sest olukord süveneb kiiresti ja muutub ettevõtte jaoks järjest raskemaks. Seega ootamatusteks tasub valmistuda.
Seepärast töötaski Telia välja uue Küberintsidendi Abi teenuse, mis võimaldab küberturbeintsidendi puhul kiiresti parimate spetsialistide abi saada.
Küberintsidendi realiseerumisel ei ole vaja hakata otsima, kes aitab, tuleb vaid küberintsidendist teada anda ning selle lahendamisega hakatakse tegelema.
Teenus sisaldab:
• kontaktnumbrit, kuhu intsidendist teatada
• konkreetset reageerimisaja kokkulepet;
• eksperdi abi, kes aitab intsidendi lahendamist koordineerida;
• küberturbespetsialistide valmisolekut asuda juhtumit lahendama;
• vajadusel abi Telia partnerettevõtetelt;
• vajalikke tööriistu küberturbejuhtumi lahendamiseks;
• kokkuvõtet juhtumist ja soovitusi edaspidiseks.