• 14.09.07, 13:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Briti ärimees tegi elupäästja-veepudeli

Inglismaa leiutaja ja Ipswichi linna veekäitlemisfirma omanik Michael Pritchard on loonud elupäästja-pudeli, mis puhastab vett hädaolukorras.
Briti leht Telegraph kirjutab, et elupäästja-pudel on eelkõige mõeldud kasutamiseks katastroofipiirkondades, kus puhta vee kättesaamine osutub sageli elu ja surma küsimuseks.
Pritchard paigutas pudelisse väikese filtersüsteemi, mis koheselt puhastab vett eemaldades sellest kõik osakesed, mis on suuremad kui 15 nanomeetrit.
Leiutaja kommenteeris, et ta sai inspiratsiooni Kagu-Aasia tsunami- ja Katrina katastroofist, kus inimesed pidid ootama värsket vett päevi ning paljud surid saastatud vee tarbimise tõttu. Filter on nii efektiivne, et võib puhastada ka tavalist jõevett ning isegi kanalisatsioonist võetud reovett. Pudel hakkab maksma 190 Inglise naela (4327 krooni).

Artikkel jätkub pärast reklaami

Neli tundi pärast seda, kui Pritchard esitles Londonis kaitsekonverentsil DESI oma elupäästja-pudelit, olid olemasolevad 1000 pudelit ära müüdud. Samuti on suurt huvi pudeli vastu üles näidanud juba sõjaväejuhid, kes on vaimustuses pudelist, mis puhastab vastavalt 4000 või 6000 liitrit vett filtrit vahetamata. Nüüd saaksid ka sõdurid juua puhast vett, kes siiani jõid kõrge joodisisaldusega vett.
Tänavu juulis valiti elupäästja-pudel parimaks tehnoloogiliseks leiutiseks Sõdurite Tehnoloogia konverentsil.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.10.25, 14:52
Esecom toob turule Zoomi kõnekeskuse, et pakkuda maailmatasemel kliendisuhtlust
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele