Microsofti Yahoo!-le tehtud agressiivse
ülevõtupakkumise taga, mida Google püüab ära segada, on murrangulised ajad
reklaamiturul, kus äri liigub järjest enam internetti.
Kolme aasta perspektiivis võib globaalse internetireklaamituru käive praeguselt 42 miljardilt dollarilt kahekordistuda, prognoosib Microsoft, mis läinud nädala lõpus tegi vaenuliku ülevõtupakkumise internetiportaalifirmana tuntuks saanud Yahoo!-le.
Microsoft tahab kahe firma omal käel arendatud internetireklaamisüsteemid liita, tõhusamalt tööle panna ning Google'i edumaad vähendada.
Selles valguses on Yahoo! eest pakutud 44,6 miljardit dollarit (471,4 miljardit krooni) seda väärt. Esimest korda firma ajaloos on Microsoft valmis isegi laenu võtma, et tehingut rahastada.
Eriti tugevaks läks Google'i liidripositsioon pärast seda, kui USA konkurentsiametnikud kiitsid Microsofti vastukampaaniast hoolimata mullu heaks internetireklaamifirma DoubleClick ülevõtmise. 2007. aasta keskpaigas teenis Google reklaamitulu rohkem kui Yahoo!, Microsoft ning AOL kolme peale kokku.
Google ei jäänud Microsofti rünnaku peale passiivseks pealtvaatajaks. Nädalavahetusel kirjutas juhtkonda kuuluv David Drummond Google'i blogis, et liit Yahoo!-ga riskib Microsofti monopoolsed äritavad tuua internetikeskkonda. Ühtlasi viitab Google Yahoo! ja Microsofti väga tugevale positsioonile internetipõhise e-posti ja vahetu sõnumside turul.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.